|
کدخبر: 184239

پنج شرط ورود افراد به چرخه انتخاب شهردار

منتخب مردم تهران در شورای شهر ششم در خصوص جلسه شب گذشته منتخبین شورای شهر ششم در خصوص انتخاب شهردار تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

جامعه پنج شرط ورود افراد به چرخه انتخاب شهردار

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این‌که شب گذشته جلسه‌ای با حضور منتخبین شورای شهر ششم تهران برگزار شد، اظهار کرد: جلسه در دو بخش پیگیری شد که در بخش اول شاخص‌ها و معیارهای انتخاب افراد به عنوان شهردار تهران و فرآیند انتخاب مورد بررسی قرار گرفت که برهمین اساس چارچوب کلی ورود افراد به فرآیند انتخاب شهردار تعیین شد.

وی توضیح داد: براین اساس افراد باید پنج شرط داشته باشند که در صورت دارا بودن این شروط وارد فرآیند انتخاب شهردار می‌شوند و پس از آن رزومه آنها اخذ و مصاحبه با آنها انجام خواهد گرفت.

منتخب مردم تهران در شورای شهر ششم در تشریح این پنج شرط ورود افراد به چرخه انتخاب شهردار گفت: ویژگی های انقلابی بودن، ولایتمداری و قانون‌مداری و شهرت افراد به عنوان شرط اول انتخاب شده است و پس از آن سابقه اجرایی، مدیریت فرد در سطح کلان و داشتن تجربه اقتصاد شهری به عنوان شاخص دوم، پاکدستی، شفافیت و خوش‌نامی هم به عنوان ویژگی بعدی انتخاب شد.

تشکری هاشمی توضیح داد: مشورت پذیری، روحیه تعامل و ارتباط موثر با شورا به عنوان شرط چهارم و داشتن روحیه مدیریت جهادی و توانمندی در اداره شهر به عنوان شرط پنجم تعیین شده است که اگر افراد این پنج شرط را داشته باشند وارد فرآیند انتخاب شهردار خواهند شد.

وی در تشریح بخش دوم جلسه شب گذشته منتخبین شورای شهر تهران اظهار کرد: در این جلسه منتخبین میزبان محسن هاشمی رییس شورای شهر، حناچی شهردار تهران و مظاهریان معاون منابع انسانی بودند که محسن هاشمی در این جلسه کلیاتی در مورد اقدامات شورای شهر پنجم ارائه کرد و حناچی نیز در خصوص وضعیت شهرداری تهران گزارشی به منتخبان ارائه کرد.

منتخب مردم تهران در شورای شهر ششم با بیان این‌که قرار شده بود که منتخبین شورای شهر با معاونین فعلی شهردار تهران جلسه بگذارند که اولین جلسه با مظاهریان معاون منابع انسانی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص برنامه استخدامی شهرداری برای جذب ۲۱۰۰ نفر صحبت شد و از آنها خواستیم که به دستورالعمل‌های جذب در شهرداری و همچنین دستورالعمل‌های سازمان استخدامی توجه کنند و اصطلاحا افراد صفر کیلومتر را جذب شهرداری نکنند.

به گفته وی، براساس دستورالعمل‌های سنوات گذشته افرادی که کمتر از سه سال است نمی‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و مشخصا از آنها خواستیم که دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و همچنین در مورد ادغام اداره کل ایثارگران در اداره کل رفاهی تذکر دادیم و به این رویه انتقاد کردیم چرا که رسیدگی به امور ایثارگران شهرداری و ایثارگران محلات به قدری مهم و گسترده است که نیازمند یک اداره کل است و نباید این ادغام صورت گیرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر