|
کدخبر: 182426

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در تهران کمی سخت شده است، به این دلیل که تعداد کمی از پزشکان در حوزه ارتودنسی واقعا دوره تخصصی را گزرانده اند و این باعث شده که بیماران در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی با مشکل مواجه شوند. متخصص ارتودنسی خوب در تعیین اینکه دندان ها با فرمی زیباتر قالب بگیرند بسیار تاثیر گذار است.

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در تهران کمی سخت شده است، به این دلیل که تعداد کمی از پزشکان در حوزه ارتودنسی واقعا دوره تخصصی را گزرانده اند و این باعث شده که بیماران در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی با مشکل مواجه شوند. متخصص ارتودنسی خوب در تعیین اینکه دندان ها با فرمی زیباتر قالب بگیرند بسیار تاثیر گذار است.

آیا ارتودنسی بهترین روش برای زیبایی فرم دندان است؟

می توان گفت که بهترین روش برای مرتب کردن دندانها ارتودنسی است. بریس ها زمانی که روی دندان بیمار قرار می گیرند به دندانهای فرد فشار وارد می کنند. این فشار باعث می شود که دندان هایی که کج هستند و یا روی هم افتاده اند، هرکدام در جای مناسب قرار بگیرند. حتی اگر قصد انجام ایمپلنت را نیز داشته باشید با این حال بدفرم بودن دندان های اصلی شما از بین نمی رود.

ارتودنسی

سن مناسب برای ارتودنسی

فک در سن پایین انعطاف پذیری بهتری دارد که بهترین زمان برای انجام ارتودنسی است، بازه ی سنی  10تا 20 سال زمان مناسبی برای انجام ارتودنسی است. البته با مراجعه به متخصص ارتودنسی و انجام معاینات لازم، دندانپزشک با توجه به شرایط  بیمار تشخیص می دهد که کدام دندانها باید ترمیم شود و از کدام جنس بریس استفاده شود. همچنین در این معاینات مشخص می شود که بریس ها به صورت متحرک یا ثابت بر روی دندان باشد. نکته قابل توجه این است که ارتودنسی بر روی فک و چهره افراد تاثیر گذار است و به همین دلیل بایستی در ابتدایی کودکی ارتودنسی انجام شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.

 

اجزای ارتودنسی شامل چیست و چند نوع بریس وجود دارد؟

ارتودنسی شامل اجزای مختلفی مانند: براکت، هدگیر، باکال تیوب، اسپرینگ، اسپیسر، آلاستیک، سیم قوس دار ارتودنسی بند و فضای نگهدارنده هستند. بسته به جنس دندان، میزان نامرتبی و سن بیمار جنس بریس ها نیز تعیین می شود. اما در کل می توان بریس ها را به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

  • بریس های ثابت دیمون
  • بریس های ثابت از جنس فلز
  • بریس های متحرک و نامرئی
  • بریس های ثابت لینگوال

ارتودنسی۲

هزینه ارتودنسی چقدراست؟

قیمت ارتودنسی در همه افراد یکسان نیست، در هر فرد بسته به شرایط دندانها و تشخیص متخصص ارتودنسی هزینه ها تعیین می شود. برای مثال ثابت یا متحرک بودن ارتودنسی و یا ارتودنسی یک فک یا هردو فک در تعیین قیمت تاثیر گذار است. به همین دلیل باید اول دندانپزشک متخصص دندان های بیمار را به خوبی بررسی کند و با توجه به شرایط دندان های بیمار قیمت اخر را اعلام کند.

 

ایا ارتودنسی فقط برای زیبایی سازی دندانها است؟

درست است که ارتودنسی در زیبایی هم تاثیر دارد و باعث می شود فرد لبخندی زیبا داشته باشد اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که در درجه اول ارتودنسی باعث می شود که بیمار در هنگام جویدن غذا دچار مشکل نشود، چرا که دندان های نامرتب به خوبی عمل جویدن را انجام نمی دهند و باعث به وجود آمدن مشکلات دیگر از جمله مشکلات گوارشی.

 

ارتودنسی باعث ایجاد ردیف نظم روی دندانها می شود که فرد به راحتی می تواند مسواک و یا نخ دندان استفاده کند، درحالی که برای دندان های نامرتب استفاده از نخ دندان و مسواک دشوار است و در دراز مدت باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

نحوه غذا خوردن با دندان های ارتودنسی

افرادی که ارتودنسی انجام داده اند باید در غذاخوردن دقت کنند، برای مثال از غذاهای چسپناک که ممکن است به بریس ها بچسپد و معلوم شود و یا غذاهای سفت و سخت که ممکن است به بریس ها و نگهدارندهای آن آسیب وارد کند دوری کنند.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه معاینه ارتودنسی دندان در زمان هایی که پزشک مشخص کرده است، بسیار مهم می باشد و قطعاً نباید این موضوع را پشت گوش بیاندازید و یا فراموش کنید چرا که معاینه به موقع از خطرات احتمالی جلوگیری می کند و در صورت تخریب بخشی از ارتودنسی و جابجا شدن آن متخصص می‌تواند آن را فیکس کرده و به حالت اولیه بازگرداند.

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد و اما انجام ایمپلنت و ارتودنسی نیز میتواند برای داشتن لبخندی زیبا به شما کمک کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها