|
کدخبر: 177281

خبر مهم درباره جیره بندی آب در تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته که علی رغم کاهش بارندگی ها و ایجاد محدودیت در تامین آب تهران اما تلاش ما این است که در هیچ نقطه ای از تهران قطع آب نداشته باشیم و به طور کل موضوع جیره بندی آب در تهران در دستور کار نیست.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه ششم آب تهران باعث شد تا شهر تهران با دغدغه نوبت‌بندی آب مواجه نشوند، اظهار کرد: اکنون ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از این تصفیه‌خانه وارد شبکه می‌شود و طی چند روز آینده با تکمیل فرایند تصفیه به ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فروردین امسال بی‌سابقه‌ترین شرایط بارش در استان تهران بوده یعنی ۲.۳ میلی متر که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۳۲ میلی‌متر ثبت شده است، گفت: آمارهای رسمی بیانگر کاهش ۳۷ درصدی بارش‌های استان نسب به سال آبی گذشته بوده به طری که از ابتدای سال جاری آبی تا پنجم خردادماه ۲۸۹ میلی‌متر در استان تهران بارش ثبت شده که این مقدار، سال گذشته ۴۵۷ میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: گزارش‌های هواشناسی حاکی از آن است که دمای هوا در خرداد امسال تا پایان تابستان در بخش بزرگی از کشور به‌طور میانگین یک درجه گرم‌تر از میانگین ۵۰ ساله است که این مسئله متولیان امر آب‌رسانی را با چالشی بزرگ روبرو خواهد کرد.

بختیاری با بیان اینکه امسال تنها سالی است که میزان بارندگی هیچ‌یک از استان‌های کشور حتی استان‌های شمالی به میزان بارندگی پارسال نرسیده است، گفت: افزایش دمای هوا از یک سو و کاهش بی‌سابقه بارندگی‌های کشور در نیم قرن اخیر از سوی دیگر شرایطی را فراهم کرده که باید برای مصرف هر لیتر آب هم برنامه‌ریزی وجود داشته باشد اما گزارش‌ها حاکی از بی توجهی به مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف است.

به گفته وی، در این میان وضعیت ذخیره برفی سدها نیز حال و روز خوشی ندارد؛ سد لتیان ۴۴ درصد، سد امیرکبیر (کرج) ۷۷ درصد و سد طالقان ۸۸ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش ذخیره برفی دارند. افزون بر این، قطع مکرر برق در شهر تهران افزایش محسوس مصرف آب را به دنبال داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تمام تلاش این شرکت بر این است که هیچ نقطه‌ای از این استان با قطع آب مواجه نشود، گفت: یک ساعت قطع آب در تهران، خستگی را بر تن‌مان باقی می‌گذارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر