|
کدخبر: 175329

گزارش هواشناسی / دمای هوا از جمعه افزایش می یابد

کارشناس هواشناسی گفت: امشب در بیشتر مناطق کشور از جمله زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

جامعه گزارش هواشناسی / دمای هوا از جمعه افزایش می یابد

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در گیلان ،مازندران ، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال همدان، مرکزی، قم ، شمال اصفهان ، خراسان جنوبی شاهد رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید موقتی هستیم گفت: در ارتفاعات کرمان ، سیستان و بلوچستان ،استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش امشب در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی است گفت: فردا پنجشنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی ، ارتفاعات البرز، زنجان، قزوین ، البرز و تهران رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

او تاکید کرد: روز جمعه و شنبه بارش پراکنده و وزش باد در بخش‌های شمالی، شمال غرب و شمال شرق و ارتفاعات البرز انتظار می رود. روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه امشب در استان های بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود افزود: در برخی از مناطق مرکزی، جنوبی، شرقی و جنوب شرق کشور گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: از روز پنجشنبه تا یکشنبه استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش نسبی دما بین ۷ تا ۱۲ درجه خواهند داشت. پنجشنبه کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه در شمال شرق و از جمعه تا اواسط هفته آینده افزایش نسبی دما بین ۹ تا ۱۳ درجه در این مناطق را انتظار خواهیم داشت.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می شود. بیشترین دمای تهران ۲۹ درجه و کمترین آن ۱۷ درجه خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها