|
کدخبر: 174933

کواکسین در فهرست سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرد؟

شرکت هندی بهارات برای وارد کردن واکسن کرونا خود موسوم به کواکسین، در فهرست تزریق اضطراری سازمان جهانی بهداشت، قرار است با این سازمان وارد مذاکره شود.

جامعه کواکسین در فهرست سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرد؟

 این شرکت قبلا درخواست ورود به این فهرست را به سازمان بهداشت جهانی ارائه کرده و نسخه‌ای از آن در وب‌سایت این سازمان منتشر شده است. با وجود این سازمان جهانی بهداشت ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری را در رابطه با کواکسین مطالبه کرده است.

ثبت در فهرست تزریق اضطراری سازمان جهانی بهداشت، پیش نیاز پیوستن به زنجیره تامین کواکس است. همچنین امکان اجرای مصوبات قانونی داخلی کشورها را در رابطه با واردات و تزریق واکسن کووید ۱۹ فراهم می‌کند.

ورود به این فهرست مستلزم ارزیابی دقیق داده‌های آزمایش های بالینی فاز دوم و سوم و همچنین اطلاعات تکمیلی در خصوص ایمنی، اثربخشی، کیفیت و برنامه مدیریت ریسک واکسن است.

سازمان جهانی بهداشت تاکنون واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، جنسن (جانسون اند جانسون) و سینوفارم را در این فهرست قرار داده است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها