|
کدخبر: 167483

فایزر با قیمت نجومی سر از بازار سیاه درآورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: الان واکسن کرونای فایزر که از سوی مقام معظم رهبری واردات آن به کشور منع شده بود؛ در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ۱۰ میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد!

جامعه فایزر با قیمت نجومی سر از بازار سیاه درآورد

محسن علیزاده در پاسخ به این سؤال که "آیا بخش خصوصی قابلیت واردات واکسن کرونا را دارد؟" اظهار کرد: ممکن است بخش خصوصی توانایی واردات واکسن کرونا را داشته باشد اما ما از مبادی رسمی که می‌توانیم واکسن کرونا را تهیه کنیم سهمیه مشخصی داریم؛ هند، روسیه، چین و ... هرکدام سهیمه‌ای را به ما اختصاص داده‌اند؛ اگر قرار است بخش خصوصی، واکسن کرونا وارد کند باید دولت برنامه‌ای را داشته باشد که این واردات جدا از سهمیه‌های اختصاص داده شده به کشور ما، انجام شود.

وی افزود: نباید شرایط به گونه‌ای شود که بخش خصوصی از کشورهای دیگر با قیمت گزاف واکسن کرونا را تهیه و وارد کند بلکه باید با گواهی رسمی وزارت بهداشت، واکسن را از تولیدکننده‌ها خریداری و وارد کشور کند. اگر قرار باشد بخش خصوصی از سهمیه اختصاص داده شده به کشور ما واکسن کرونا را وارد کند و آن را نیز با دریافت هزینه و پول به مردم تزریق کنند، تخلف است و ما به هیچ عنوان در مجلس شورای اسلامی موافق این مسئله نیستیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های بخش خصوصی که برای واردات واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند، قصد دارند با تهیه واکسن از واسطه‌ها، واکسن را خریداری و وارد کشور کنند که این امر هزینه گزافی برای کشور در پی خواهد داشت و نباید اجازه چنین کاری داده شود.

وی ادامه داد: الان واکسن کرونای فایزر که از سوی مقام معظم رهبری واردات آن به کشور منع شده بود؛ در برخی از خیابان‌ها و بازار سیاه دارو به قیمت ۱۰ میلیون تومان در کشور به فروش می‌رسد!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که واکسن کرونا باید توسط دولت تهیه و به صورت رایگان به مردم تزریق شود، تصریح کرد: این‌که رئیس جمهور اعلام کرد که بخش خصوصی نیز می‌تواند به امر واردات واکسن ورود کند برای دور کردن اذهان عمومی از اشتباهات ستاد مقابله با کرونا در ایام نوروز بوده است که منجر به این وضعیت بیماری کرونا در کشور شده است. از سوی دیگر ما در خرداد ماه واکسن کرونای برکت را نیز در کشور خواهیم داشت و در آن زمان دیگر نیازی به واردات بخش خصوصی نیست.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر