|
کدخبر: 166455

عوارض واکسن کرونا از زبان عضو علمی ستاد مقابله با کرونا

مینو محرز گفت: تزریق واکسن به تنهایی پیشگیری کننده نیست. بر اساس بررسی‌های انجام شده افراد با تزریق واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند، اما نوع ابتلایشان چندان قوی نیست و مرگ و میر با تزریق واکسن کاهش پیدا می کند.

جامعه عوارض واکسن کرونا از زبان عضو علمی ستاد مقابله با کرونا

در فضای مجازی خبری مبنی‌بر لخته شدن خون به دلیل تزریق واکسن منتشر شده است. حال این مقوله بیم تزریق واکسن و تبعات ناشی از آن را در جامعه به دنبال دارد. این گونه تبلیغات سوء باعث چرخش بیش از پیش بیماری در جامعه شده  و روند درمان را کند می‌کند.

واکسن ویروس ضعیف شده لختگی ندارد

مینو محرز،عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره برخی اخبار مبنی‌بر لخته شدن خون بعد از تزریق واکسن کرونا در شبکه‌های اجتماعی گفت: واکسن‌های آسترازنکا باعث بروز لختگی خون در برخی افراد شده است.

او افزود: واکسن‌های متشکل شده از ویروس ضعیف شده عوارض این چنین به دنبال ندارد.

محرز تاکید کرد: باید در تزریق واکسن دقت شود. واکسنی که لختگی به دنبال نداشته باشد، مشکلی نیز ندارد.

 او در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از لخته خون فعالیت‌های بدنی می‌تواند موثر باشد، افزود: فعالیت‌های ورزشی تاثیری در عدم لختگی خون ندارد. مکانیزم بیماری کووید 19 هم با لخته خون همراه است. با این تفاسیر اگر این ادعا علمی بود، افراد ورزشکار به دلیل فعالیت ورزشی نباید به بیماری کرونا مبتلا شوند در حالی که این چنین نیست.

تاثیر تزریق واکسن در ابتلا به کرونا

محرز درباره عوارض واکسن کرونا تاکید کرد: واکسن‌هایی با ویروس ضعیف شده با عوارض اندک همراه هستند. تزریق واکسن به تنهایی پیشگیری کننده نیست. بر اساس بررسی‌های انجام شده افراد با تزریق واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند، اما نوع ابتلایشان چندان قوی نیست و مرگ و میر با تزریق واکسن کاهش پیدا می کند.

این پزشک عفونی تصریح کرد: برای مهار ویروس کرونا از طریق ماسک‌زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست را باید انجام داد.

به گفته او این نوع ویروس‌ها به شکل اندک لختگی ایجاد می کند هرچند باید مراقب عوارض واکسن بود.

 

 

منبع: برنا

ارسال نظر