|
کدخبر: 164399

سربازی اجباری حذف می شود؟ + عکس

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است.

جامعه سربازی اجباری حذف می شود؟ + عکس

حسن شجاعی علی آبادی در رشته‌توئیتی با اشاره به اینکه امکان حذف سربازی اجباری وجود دارد، اظهار کرد: مجلس انقلابی بر اساس اصول ۷۱، ۷۶، ۸۴، ۸۶ و... قانون اساسی به دنبال تحقق آن است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی آورده است: پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است. اگر چنین است، غیبت صدها هزار مشمول باید امنیت کشور را به کلی از بین برده باشد.

وی در این رشته توئیت افزوده است: سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست که فقط متخصصین نظامی حق اظهار نظر داشته باشند.

وی ادامه داده است: آنچه منطقا نیروهای مسلح می‌توانند بیان و مطالبه نمایند این است که با حذف سربازی اجباری به چه میزان بودجه برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است تا دولت و مجلس آن را تامین کنند. بر اساس برخی برآوردها ۲۵ همت مورد نیاز است که عدد بزرگی نیست.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان این توئیت آورده است: البته اجبار در آموزش نظامی و در شرایط جنگی منطقی است. در شرایط عادی سربازی اختیاری می‌تواند نیازهای امنیتی کشور را تامین نماید.

سربازی+شجاعی

منبع: فارس
  • ایرانی ارسالی در

    آقای نماینده بعدشماتشخیص میدهیدکه چه زما نی جنگ پیش می آیدکه فبل ازآن اعلام نیازک نید؟ خداییش اصلاحالتان خوب نیست.اوب نظرر هبر معظم راپرسیده ایدیاخودتان شدیدحلال م شکلات؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها