|
کدخبر: 164167

ورود به این استان ممنوع شد + جزییات

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به تغییر سطح رنگ بندی کرونا، از تشدید محدودیت‌ها در مبادی ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت که بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود تمام خودروها با پلاک‌های غیربومی به این خطه شمالی کشور ممنوع شد.

جامعه ورود به این استان ممنوع شد + جزییات

سرهنگ علیرضا قدمی روز پنجشنبه اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، تیم‌های نظارتی پلیس راه و نیروی انتظامی در مبادی ورودی استان از جمله محور رامسر (چابکسر)، چالوس(تونل کندوان دهانه شمالی)، هراز (پلور)، سوادکوه (پل سفید) و کیاسر (سه راه تلمادره) مستقر هستند و از ورود پلاک‌های غیر بومی به مازندران جلوگیری می‌کنند.

وی توضیح داد که با هدف کنترل ورود و خروج خودروها، گشت‌های کنترل پلیس راهور مازندران در ۵۷ نقطه از ورودی شهرهای استان حضور فعال دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از اعمال قانون برای مالکان خودرهایی که به مصوبه ستاد مقابله با کرونا بی‌توجهی کنند خبر داد و گفت که خودروهایی که با پلاک شهرهای قرمز وارد استان مازندران شوند، ۱۰ میلیون ریال و خودروهایی که از شهرهای نارنجی به مازندران سفر کنند، پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند.

رییس پلیس راه مازندران افزود: محدودیت‌های شبانه کرونایی در تمام شهرهای استان از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان برقرار است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ قدمی وضعیت تردد خودروها در جاده‌های هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری مازندران را عادی و روان توصیف کرد و از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با توجه به خلوتی جاده‌ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

براساس تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت ۱۸ شهرستان مازندران از امروز چهارشنبه قرمز شد در حالی که تا دیروز تنها ۲ شهرستان دارای وضعیت قرمز بودند.

هم اکنون تنها چهار شهرستان کوچک عباس آباد ، کلاردشت ، سیمرغ و میاندرود دارای وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در همین حال بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل که عصر دیروز چهارشنبه منتشر شد ، آمار بستری بیماران کرونایی در استان هم به یکهزار و ۱۴۱نفر رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر