|
کدخبر: 163034

درخواست وزیر بهداشت برای توقف سفر به ترکیه

وزیر بهداشت در نامه ای به رحمانی فضلی درخواست کرد: حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف گردد.

جامعه درخواست وزیر بهداشت برای توقف سفر به ترکیه

وزیر بهداشت با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرد.

دکتر سعید نمکی در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، درخصوص مسافرینی که قصد ورود و خروج به کشور را دارند، گفت: شهروندان ایرانی که در ترکیه به سر می‌برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های مربوطه و انجام تست PCR و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج کنند.

در متن نامه دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر رحمانی فضلی آمده است: « با توجه به شیوع گسترده بیماری covid-۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، ضروری است، حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف گردد.

بدیهی است شهروندان ایرانی که در ترکیه به سر می‌برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های مربوطه و انجام تست PCR و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج نمایند.

ضمناً جهت هموطنانی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند، ایجاد قرنطینه برای موارد مشکوک یا مثبت ضروری خواهد بود. خواهشمند است دستور فرمایید، استانداران محترم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.»

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر