|
کدخبر: 160257

فساد اخلاقی پای وزیر کشور را به دادگاه کشاند

پس از جنجال‌های فراوان در خصوص فساد اخلاقی وزیر کشور فرانسه، وی برای اولین بار به همراه زنی که مدعی شده بود مورد آزار جنسی این وزیر مهم فرانسه قرار گرفته بود، در دادگاه پاریس حاضر شد.

جامعه فساد اخلاقی پای وزیر کشور را به دادگاه کشاند

«ژرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه برای اولین بار به همراه زنی که مدعی شده است، این مقام عالی‌رتبه فرانسه یک دهه پیش وی را مورد آزار جنسی قرار داده، در دادگاه «پاریس» حاضر شد.

بنا بر گزارش روزنامه «دیلی صاباح» ترکیه، «صوفی پترسون اسپاتس» یک زن فرانسوی در دادگاهی در پاریس، دارمانین از وفاداران راست‌گرای دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را به آزار جنسی و سوء استفاده از قدرت متهم کرد.

این زن فرانسوی تصریح کرد که در سال ۲۰۰۹ و زمانی‌مورد آزار جنسی وزیر کشور فرانسه قرار گرفته است که دارمانین به عنوان مشاور امور حقوقی حزب اصلی جناح راست میانه در فرانسه به نام «جنبش اتحاد مردمی» (UMP) فعالیت داشته است و از او برای از بین بردن سوابق کیفری درخواست کمک کرده بود.

پرونده فساد اخلاقی وزیر کشور فرانسه در سال ۲۰۱۸ پس از آن کنار گذاشته شد که دادستان‌ها مدعی شدند که تحقیقات اولیه فاقد شواهدی مبنی بر مجرم بودن دارمانین است اما پترسون اسپاتس در ژوئیه سال گذشته میلادی موفق شد مجدداً این پرونده را به جریان بیاندازد.

علی‌رغم آنکه دارمانین متهم به فساد اخلاقی بود، در تیرماه سال جاری، «ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه، دارمانین را برای اداره وزارت کشور منصوب کرد و همین امر موجی از خشم را در کشور فرانسه برانگیخت.

دارمانین پیش از آن به عنوان وزیر بودجه فرانسه فعالیت داشت که به آزار جنسی متهم شده بود و در حالی به عنوان وزیر کشور فرانسه ارتقاء رتبه پیدا کرد که تحقیقات درباره اتهامات وی در جریان بود.

وزیر کشور فرانسه تمامی اتهامات در خصوص آزار جنسی را رد کرده است و با اینحال در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به عنوان یک شاهد مورد بازجویی قرار گرفت و تاکنون محکوم نشده است.

دارمانین پس از انتصاب بعنوان وزیر کشور فرانسه و مواجهه با موجی از مخالفت‌های گروههای فمنیستی فرانسوی اعلام کرد که او قربانی است و به وی تهمت و افترا زده‌اند.

از طرف دیگر، علیرغم اعتراضات گسترده به انتصاب دارمانین به عنوان وزیر کشور فرانسه، ماکرون از او دفاع کرد و گفت تا مشخص شدن نتیجه دادگاه نباید در خصوص وی قضاوت کرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر