|
کدخبر: 159575

توان ساخت مترو را دیگر نداریم!

دیگر برای شهرداری امکان پذیر نیست که هزینه ساخت مترو را پوشش دهد و امیدواریم دولت نسبت به این موضوع اهمیت ویژه قائل شود.

جامعه توان ساخت مترو را دیگر نداریم!

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت خطوط مترو در پایتخت اظهار کرد: شبکه مترو تهران بسیار مهم است و در نهایت با خطوط اقماری باید به ۴۵۰ کیلومتر و ۲۵۵ ایستگاه برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان از شبکه خطوط مترو در تهران ارائه شده است بیان کرد: تاکنون تقریباً نصف این شبکه در تهران اجرایی شده است و حدود۲۳۰ کیلومتر ۷ خط اجرا شده و تعداد ایستگاه‌های تهران به ۱۳۰ ایستگاه مترو رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه برای تکمیل شبکه مترو راه زیادی داریم گفت: انجام این کار بدون کمک دولت امکان‌پذیر نیست. حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر‌ها مانند کالای اساسی است و اگر به کالا‌های اساسی، برای آنکه برای مردم ارزان‌تر تمام شوند ارز ۴۲۰۰ تومانی داده می‌شود، باید به حمل‌ونقل عمومی هم داده شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر‌ها باید مانند کالا‌های اساسی نگاه کرد و در نتیجه دولت باید سعی کند تا کمک خود را به ساخت زیربنا‌های مترو در شهر تهران و کلانشهر‌های دیگر اضافه کند.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه مترو چه میزان افزایش داشته است گفت: هزینه‌های مترو با توجه به تورم ۳۰۰ درصدی که در طول چهار سال گذشته داشته‌ایم بالا رفته و دیگر برای شهرداری امکان‌پذیر نیست تا هزینه ساخت مترو را پوشش دهد و امیدواریم دولت نسبت به این موضوع اهمیت ویژه قائل شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها