|
کدخبر: 158858

افزایش احتمالی تعرفه پزشکی تا ۳۰ درصد!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به رشد ۵۴ درصدی اعتبارات این سازمان، از پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی تعرفه پزشکی در سال آینده خبر داد!

جامعه افزایش احتمالی تعرفه پزشکی تا ۳۰ درصد!

 محمدمهدی ناصحی در نشست خبری سازمان بیمه سلامت که امروز با حضور اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد، درباره هزینه کرد این سازمان در بخش کرونا اظهار کرد: در بحث بیماری کرونا بیماران تحت پوشش خود را حمایت کردیم، در بخش بستری 90 درصد و در بخش سرپایی 70 درصد هزینه بیماران کرونایی را پرداخت کردیم. تاکنون حدود 2000 میلیاردتومان در بخش کرونا هزینه کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: میزان هزینه‌کرد هر پرونده 4.5 میلیون تومان برآورد شده است و میانگین روز بستری در بیمارستان‌ها هفت روز و میانگین سنی بستری‌شدگان کرونا در بیمه سلامت 59 سال بوده است. 14 درصد بیمه شدگان بیمه سلامت مبتلا به کرونا نیز متأسفانه در بیمارستان‌ها فوت شدند.

وی با بیان اینکه 9 قلم داروی مرتبط با کرونا تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، تصریح کرد: داروهای "رمدسیویر" و "فاویپیراویر" که گران قیمت هستند تحت پوشش بیمه قرار دارند و هزینه‌های آنها پرداخت شده است و با توجه به ادامه شیوع کرونا و شرایط نامناسب بیماری، پیش بینی می‌کنیم که نیاز به ادامه حمایت‌ها حداقل تا 6 ماهه نخست سال آینده نیز وجود داشته باشد.

رشد 54 درصدی اعتبارات سازمان بیمه سلامت در سال 1400

ناصحی با بیان اینکه 54 درصد رشد اعتباری در سال 1400 داریم، خاطرنشان کرد: 10 هزار میلیارد به اعتبارات ما اضافه شد که با افزایش تعرفه و خدمات پیش‌بینی شده ممکن است این اعتبار نیز کفایت نکند اما می‌شود آن را مدیریت کرد. تا الان حدود 3600 میلیارد تومان از اعتبارات امسال باقی مانده که پرداخت خواهد شد. امسال تخصیص اعتبارات ما 110 درصد بوده است.

پیشنهاد افزایش 30 درصدی تعرفه پزشکی در سال آینده!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال آینده نیز بیان کرد: امروز جلسه‌ای در شورای عالی بیمه درباره تعرفه‌های پزشکی سال آینده داشتیم و پیشنهاد بیمه‌ها فردا -سه شنبه- جمع بندی و برای تصویب نهایی به سازمان برنامه و بودجه و دولت ارائه می‌شود. همه تلاش بیمه‌ها این است که حق جامعه‌ پزشکی با توجه به افزایش هزینه‌ها چه در بخش دولتی و چه خصوصی، چه سرپایی و چه بیمارستانی ضایع نشود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد سازمان بیمه سلامت افزایش 30درصدی متوسط تعرفه‌ها در سال آینده است که با توجه به سایر پیشنهادها امیدواریم تا پایان سال در دولت مصوب و اعلام شود!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه از محل یک میلیارد یورو صندوق ذخیره ارزی برای کرونا، مبلغی به سازمان بیمه سلامت ارائه نشده است، درباره محل هزینه کرد این مبلغ گفت: تصمیم‌گیری شد که به دلیل هزینه‌های مهمی که بیماران کرونا دارند، هزینه‌ها توسط وزارت بهداشت انجام شود.

ناصحی درباره آزمون ارزیابی وسع بیان داشت: پس از دوران کرونا قرار شد آزمون ارزیابی وسع که حداقل دو هفته و حداکثر یک ماه زمان می‌برد، متوقف شود و بیماران بتوانند روی تخت بیمارستان بیمه شوند. پس از لغو فعلی این قانون فعلا اعلام کرده‌ایم که  سه دهک با درآمد بالا پرداخت داشته باشند و مابقی از سوی دولت پرداخت شود. تاکنون 538 هزار نفر پس از برداشتن قانون ارزیابی وسع، دفترچه دریافت کردند که عمدتاً از دهک‌های پایین بودند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر