|
کدخبر: 155276

خبری خوب درباره واکسن ایرانی کرونا

مدیر نظارت بر مطالعات واکسن کوایران برکت گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تزریق واکسن داوطلب شده‌اند و امیدواریم تا پایان اردیبهشت مطالعات روی بیش از ۲۰ هزار نفر را انجام دهیم.

حامدحسینی مدیر نظارت بر مطالعات واکسن در مورد واکسن کوایران برکت گفت: در آخر بهمن، تزریق دو نوبت واکسن به همه ۵۶ نفر داوطلب فاز اول تست انسانی انجام شد و فرآیند ورود داوطلب به مطالعه ما متوقف شده و ۱۴ اسفند آخرین نمونه گیری خون انجام می‌شود و نتیجه به سازمان غذا و دارو تحویل داده می‌شود.

حسینی افزود: با توجه به این نکته که بیشترین دغدغه ما در واکسن کوایران برکت، ایجاد ایمنی است، در این مرحله بیشتر عارضه‌ی احتمالی واکسن مورد بررسی قرار گرفت؛ و همچنین آنتی بادی‌های مختلف در افراد مختلف چک شد و شرایط رضایت بخش بوده است، اما ترجیح میدم نتیجه دقیق ایمنی زایی این واکسن را از زبان مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بشنوید.

او ادامه داد: دستورالعمل مطالعه فاز دو و سه به صورت تلفیقی امروز به سازمان غذا و دارو همراه با گزارش ایمنی فاز یک تحویل داده شد و پس از اعلام گزارش نهایی امیدواریم پس از بررسی و کارشناسی در نیمه دوم اسفند اجازه انجام فاز دوم بر روی ۴۰۰ داوطلب را دریافت کنیم.

او ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تزریق واکسن داوطلب شده‌اند و ما امیدواریم پس از دریافت تاییدیه‌های کارشناسان، تا پایان اردیبهشت مطالعات گسترده‌ای روی بیش از ۲۰ هزار نفر را انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر