|
کدخبر: 152809

دستور رسیدگی به مطالبات مردم اصفهان صادر شد + سند

در پی درخواست نماینده مردم اصفهان در مجلس، رئیس دفتر ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بررسی و اقدام لازم در خصوص اعلام تالاب گاوخونی به عنوان منطقه حفاظت شده را خواستار شد.

جامعه دستور رسیدگی به مطالبات مردم اصفهان صادر شد + سند

موضوع تأمین آب استان اصفهان و جریان دائمی زاینده‌رود، همواره یکی از مطالبات مردمی دیار نصف‌جهان بوده است، کشاورزان خواستار تأمین حق آبه خود هستند و از طرف دیگر خشکی زاینده‌رود، خشکی تالاب گاوخونی را به همراه داشته که تبعات زیست محیطی جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

این مطالبات به دفعات و از راه‌های مختلف مورد پیگیری قرارگرفته است، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی روز ۱۳ بهمن و به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به مطالبات مردم اصفهان در این زمینه شد.

نامه-روحانی-یک

در بخشی از این نامه تأکید شده بود: اینک در آستانه سیزدهم بهمن سالروز جهانی تالاب‌ها از جنابعالی مصرانه تقاضامندم دستور فرمایید تالاب گاوخونی که از اهمیت بالایی در مباحث زیست محیطی اصفهان برخوردار است، متناسب با مفاد کنوانسیون بین‌المللی رامسر به ویژه در راستای حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها موردد توجه قرار گیرد و اصل حفاظت از این تالاب و اعلان این منطقه به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده با سرعت انجام پذیرد تا در نتیجه این اقدام، بتوانیم حد بالاتری از رسیدگی به تالاب گاوخونی و مباحث زیست محیطی مرتبط با آن را شاهد باشیم.

نامه-روحانی-دو

در پی این درخواست نماینده مردم اصفهان، محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بررسی و اقدام لازم در خصوص اعلام تالاب گاوخونی به عنوان منطقه حفاظت شده و رسیدگی همه جانبه به زاینده‌رود و تالاب گاوخونی را خواستار شد.

منبع: فارس

ارسال نظر