|
کدخبر: 139369

بایدن: جلوی چشم مردم واکسن کرونا را میزنم

رئیس‌جمهوری منتخب امریکا گفت: به صورت علنی و در انظار عمومی واکسن مقابله با کروناویروس را برای نشان دادن امنیت آن به مردم، می‌زنم و آنتونی فائوچی، مشاور ارشد دولت در امور پاندمی کرونا را در دولتم حفظ خواهم کرد.

بین‌الملل بایدن: جلوی چشم مردم واکسن کرونا را میزنم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: مردم اعتمادی به توانایی واکسن در مبارزه با کرونا ندارند و مهم است رئیس‌جمهوری و معاونش چه می‌کنند.

کامالا هریس معاون بایدن که در این مصاحبه به وی پیوست، در ماه سپتامبر با انتقاد جمهوری خواهان روبه‌رو شد، چون گفته بود به واکسنی که تحت نظر دولت ترامپ توسط سازمان‌های بهداشتی امریکا تایید شده باشد، اعتماد نخواهد کرد.

در همین حال آنتونی فائوچی، مشاور ارشد دولت در امور مبارزه با کرونا و مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا اوایل روز پنجشنبه با مشاوران بایدن در امور پاندمی دیدار کرد. بایدن نیز در مصاحبه با سی ان ان گفت که از فائوچی خواسته تا به عنوان مشاور ارشد پزشکی در دولت به کار خود ادامه دهد.

کامالا هریس، معاون بایدن نیز در این مصاحبه گفت، رئیس‌جمهوری منتخب از کنگره خواسته تا لایحه ۹۰۸ میلیارد دلاری مطرح شده از سوی میانه‌روهای سنا را تصویب کند اما این را هم گفت که این مسئله را باید آغازی بر ارائه کمک‌ها در دوران پاندمی دید. بایدن گفت: مردم واقعا آسیب دیده‌اند. آنها از مرگ می‌ترسند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا مدت‌هاست که اقدامات فائوچی را در مقابله با ویروس کرونا مورد انتقاد قرار داده است.

بایدن هم چنین گفت که از امریکایی‌ها خواهد خواست در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری او برای مهار ویروس کرونا ماسک بزنند.

او گفت بر این باور است که "اگر مردم صورت خود را بپوشانند شاهد کاهش قابل توجه موارد ابتلا به کووید-۱۹ خواهیم بود."

بایدن همچنین گفت که او همچنین دستور زدن ماسک در کلیه ساختمان‌های دولت فدرال و ایستگاه‌های حمل‌ونقل را خواهد داد.

اظهارات رئیس‌جمهوری منتخب امریکا درباره تزریق واکسن کرونا در ملاعام پس از آن مطرح شد که بیل کلینتون، جورج بوش پسر و باراک اوباما، روسای جمهور سابق امریکا نیز اعلام کرده بودند که واکسن را در ملاعام دریافت می‌کنند تا ایمن بودن آن را نشان دهند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر