|
کدخبر: 145552

دلایل کاهش کرونا از زبان مردانی

اول آذر شرایط شیوع کرونا در بسیاری از استان‌ها قرمز بود. اما با محدودیت‌ها از اوج گیری شیوع کووید-۱۹ پیشگیری کرد.

جامعه دلایل کاهش کرونا از زبان مردانی

پس از اعمال محدودیت‌ها از اول تا ۸ آذر ماه به طور چشمگیری کاهش یافت و پس از یک و نیم ماه بستری در بیمارستان‌ها به یک چهارم رسید و مرگ و میرها به یک سوم. واقعیت امر چیست؟ آیا ترددهای شبانه، شب نشینی و دورهمی‌ها و خیابانگردی‌ها عامل اصلی افزایش کرونا بوده است؟

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مورد گفت: علت کاهش کرونا فقط به دلیل کاهش دورهمی‌ها و تردد شبانه مختص نمی‌شود. بلکه یکی از مشخصه‌های ویروس کرونا این است که در زمستان کاهش می‌یابد. یعنی هر چند وقت یکبار پیک شیوع داریم و بعد از آن کاهش می‌یابد.

کنترل بیماری کرونا

وی با اشاره به این که احتمال دارد که در بهمن یا اسفند پیک کرونا را داشته باشیم، تاکید کرد: باید توصیه کنیم مردم همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی دورهمی‌های خانوادگی، حذف سفرها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ممکن است اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شیوع کرونا کنترل شود.

واکسن کرونا داریم اما ایدز نه

بسیاری از کارشناسان سلامت بر این عقیده‌اند که داروهای ایدز و ام. اس در درمان کرونا تاثیر بسزایی داشته است. مسعود مردانی در پاسخ به این سوال که آیا شباهتی بین ویروس کرونا و ایدز وجود دارد؟ گفت: بسیاری از داروهای ضد ایدز روی کرونا تاثیر دارد. ویروس شان هم تقریبا یک شکل هستند ولی تاکنون نتوانسته‌ایم واکسن ایدز را بسازیم اما واکسن کرونا را ساخته‌ایم.

منبع: رکنا
  • هانا ارسالی در

    کرنا رفته تعطیلات
    شاید هم بازنشسته شده
    زمین به نیروی تازه نفس و قویت ری نیازدارد.

ارسال نظر