|
کدخبر: 150690

حال ۳۵ داوطلبی که واکسن کرونا ایرانی زدند خوب است؟

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاکنون واکسن ایرانی کرونا به ۳۵ داوطلب تزریق شده است.

واکسن ایرانی کرونا در حال آزمایش است و تاکنون این واکسن به ۳۵ داوطلب تزریق شده است. دکتر حامد حسینی گفت: تاکنون ۳۵ داوطلب این طرح مطالعاتی را طی پنج مرحله و پس از اخذ تایید کمیته پایش داده و ایمنی طی کرده اند.

وی با یادآوری این که تزریق واکسن کرونا به پنجمین گروه داوطلبان در این هفته انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴ داوطلب دیگر نیز تزریق خود را انجام داده اند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: انتظار داریم ششمین جلسه کمیته پایش داده و ایمنی روز ۱۸ بهمن ماه برگزار شود. در این جلسه گزارش پیشرفت و آخرین یافته های مطالعه به این کمیته ارایه و در صورت اخذ مجوز، تزریق آخرین گروه داوطلبان در این فاز مطالعاتی انجام می شود.

حسینی افزود: در هفته پیش رو به احتمال زیاد تزریق به هفت تا ۱۴ داوطلب دیگر انجام می شود.

وی تاکید کرد: وضعیت عمومی ۳۵ داوطلبی که تاکنون واکسن را دریافت کرده اند، مطلوب است و عارضه خارج از انتظار برای آنان مشاهده نشده است.

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

منبع: رکنا

ارسال نظر