|
کدخبر: 146624

انجام تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۷ داوطلب

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: ساخت واکسن ایرانی کرونا مطابق با بالاترین استاندارهای جهانی در حال انجام است.

جامعه انجام تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۷ داوطلب

دکتر احسان شمسی گوشکی افزود: ۲ مجموعه شامل کمیته کشوری اخلاق در پژوهش و نیز سازمان غذا و دارو نظارت جدی و دقیق بر روند ساخت واکسن ایرانی دارند.

وی به مردم اطمینان داد که تا یقین کامل در مورد ایمنی واکسن حاصل نشود اجازه ورود به مرحله بعدی در تست بالینی واکسن داده نخواهد شد.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی ادامه داد: گروه پایش ایمنی به طور مرتب داده های تزریق واکسن به داوطلبان فاز اول مطالعه انسانی تزریق واکسن ایرانی، چک می شود و پس از تایید بررسی ها اجازه می دهد که داوطلبان بعدی وارد این مطالعه شوند.

وی به آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از نهم دی ماه در کشور اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این مطالعه به ۳ داوطلب و طی روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه به ۴ داوطلب واکسن زده شد و اگر در این افراد عارضه ای دیده نشود کار ادامه پیدا کنند.

شمسی گوشکی با اشاره به اینکه فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونا شرکت شفا فارمد پس از اخذ مجوز در حال انجام است، تاکید کرد که تزریق واکسن در این مرحله به ۵۶ داوطلب انجام می شود تا مشخص شود که این واکسن ایمن است یا نه.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی بیان داشت: از این تعداد ۴۸ داوطلب واکسن و ۸ داوطلب هم دارونما را دریافت می کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر