|
کدخبر: 147961

بارندگی در راه ۱۳ استان / آلودگی هوا ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان از بارش برف و باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: از امروز آلودگی هوا با شدت کمتر در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مانند تهران و کرج کماکان ادامه دارد.

جامعه بارندگی در راه ۱۳ استان / آلودگی هوا ادامه دارد

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۲۶ دی) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز و تهران بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه فردا (۲۷ دی) نیز در بعضی از استان‌های غرب کشور از جمله کرمانشاه، لرستان و ایلام بارش پراکنده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: طی روز یکشنبه (۲۸ دی) در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب کشور از جمله کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، ایلام، ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: این شرایط طی روز دوشنبه (۲۹ دی) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و برخی استان‌های غرب کشور ادامه دارد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) در استان‌های ساحلی خزر شاهد بارش باران خواهیم بود و در برخی از مناطق غرب و شمال غرب کشور نیز بارش برف و باران ادامه دارد همچنین دریای خزر، عمدتاً سواحل استان گیلان و غرب مازندران، امروز (۲۶ دی) مواج است.

وی با اشاره به اینکه از امروز به‌تدریج در استان‌های واقع در شمال غرب کشور از میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود، گفت: از امروز همچنین آلودگی هوا با شدت کمتر در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مانند تهران و کرج کماکان ادامه دارد و از روز دوشنبه (۲۹ دی) از میزان آلودگی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاسته می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح ‌کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ دی) صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با حداقل دمای دو و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۸ دی) نیز نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر