|
کدخبر: 145879

دولت خیال مردم را برای خرید واکسن کرونا راحت کرد

سخنگوی دولت با انتقاد از دو قطبی‌سازی واکسن داخلی و خارجی که نمی‌تواند هدفی جز پاشیدن بذر ناامیدی در بین مردم داشته باشد، اعلام کرد: دولت خرید‌های اطمینان بخش در خصوص واکسن انجام داده است.

جامعه دولت خیال مردم را برای خرید واکسن کرونا راحت کرد

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از معدود کشورهای پیشتاز در ساخت واکسن کرونا هستیم

وی اضافه کرد: همزمان ما سال سختی را با همه گیری ویروس کرونا پشت سر گذاشتیم. سالی که بر اثر فضاسازی‌های خبری و پنهان کاری بسیاری از دولت‌های جهان از آمار واقعی کرونا، ایران را در رتبه‌های اول همه گیری قرار داد ولی امروز در ماه‌های پایانی سال، نه تنها با همت مردم و زحمات کادر درمانی، موفق به مهار این ویروس شدیم، بلکه جز معدود کشورهای پیشتاز در تولید واکسن نیز هستیم.

سخنگوی دولت در ادامه خاطرنشان کرد: در مواجهه با این دستاوردهای انکارناپذیر، تلاشهای پررنگ تری در جهت ناامید کردن مردم و تحقیر دستاوردهای ملی از یک طرف و القای وضعیت جنگی به منظور تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها از طرف دیگر آغاز شده است. دوقطبی‌سازی میان واکسن وارداتی و واکسن ساخت داخل و اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی، نمی‌تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در میان مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما همواره تکرار کرده‌ایم که واردات واکسن و تولید آن همزمان و در موازات هم پیش می‌روند و هیچکدام، اخلالی در روند انجام دیگری ایجاد نمی‌کند. در خلال این دوقطبی سازی، خود تحقیری و یأس پراکنی، نباید این افتخار ملی را از یاد برد که ما تا امروز به رغم محدودیت‌های مالی تحریم، گام هایی را در راه تولید و آزمایش واکسن ویروس کرونا برداشته‌ایم که تنها ملت‌های انگشت شماری قادر به انجام آن بوده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: البته تا روشن شدن نتیجه نهایی هنوز مراحلی باقی مانده اما تا به همین جا هم نباید قدر دانشمندان مان را که بی‌وقفه در حال تلاش برای سلامت مردم بوده اند، نادیده گرفت. البته این فضاسازی‌های تبلیغاتی برای بزرگنمایی نقاط منفی و کوچک نمایی نقاط مثبت جدید نیست. روزهای اولیه گسترش ویروس کرونا را به یاد آوریم! شوکی که به دنیا و ایران وارد شد و این که چگونه در آغازِ بحران، جریانهای خبری، وضعیت کرونا در ایران را به عنوان یک نقطه ضعف دولت و ملت اعلام می‌کردند. تا زمانی که کتمان‌های بین‌المللی کنار رفت و همگان دیدیم که ما در مقایسه با بسیاری از کشورها عملکرد بهتری داشتیم به ویژه با این کادر بهداشت و درمان فداکار که برخلاف کادر درمان برخی کشورها نه تنها در برابر باز بودن درهای بیمارستان‌ها ممانعت نکردند که با جانفشانی به ستونی محکم در موفقیتهای ملی ما بدل شدند.

وی افزود: دیدیم برخلاف برخی کشورها هیچ فروشگاهی در ایران غارت نشد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم توانستیم از شوک اولیه خارج شویم. در این مسیر به رغم تحریم واردات تجهیزات بهداشتی، حتی ماسک و دارو، و عدم انتقال دستاوردهای علمی به ایران با اتکا به نیروهای داخلی حتی توانستیم به صادرات کیت‌های تشخیصی و ونتیلاتور و مواردی از این قبیل دست یابیم؛ و در نهایت در تولید واکسن به مرحله تست فاز انسانی رسیدیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها