|
کدخبر: 145498

تهران تعطیل نشد

در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزرای نفت، نیرو و کشور درخصوص وضعیت آلودگی هوا و راه های مؤثر بر کاهش آلودگی، گزارش دادند.

جامعه تهران تعطیل نشد

در حالی که بسیاری منتظر بودند تا دولت درباره پیشنهاد اخیر استانداری تهران مبنی بر تعطیلی دو روزه تهران تصمیم‌گیری کند، اما این اتفاق رخ نداد و اعضای دولت و رئیس‌جمهور تنها راه‌های کاهش آلودگی هوا را مورد بررسی قرار دادند.

وب‌سایت ریاست‌جمهوری در تشریح جلسه امروز دولت نوشته است: وزیر نفت افزایش مصرف گاز را یکی از دلایل آلودگی هوا عنوان کرد. به گفته وی، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تغییر الگوی مصرف مشترکان در سال جاری، میانگین مصرف گاز بخش های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در ۴۲ روز گذشته با ۱۲ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته از ۴۳۳ میلیون مترمکعب در روز متوسط مصرف در سال ۱۳۹۷ و ۴۹۳ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۹۸ به رغم اقدامات این وزارتخانه برای بهینه سازی مصرف، بطور غیرمنتظره به میانگین ۵۵۶ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

رئیس جمهور در ادامه، ضمن توصیه به رعایت الگوی مصرف انرژی توسط هموطنان عزیز و بویژه در بخش دولتی و لزوم رعایت بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در نحوه مصرف در دستگاه‌های اجرایی، به همه دستگاه‌های مسئول دستور داد که قانون هوای پاک را به دقت اجرا کنند و هر یک از وزرا و رؤسای دستگاه‌های ذیربط مسئول اجرای دقیق قانون هوای پاک هستند.

ارسال نظر