|
کدخبر: 144329

طرح هر ایرانی یک شماره موبایل در مجلس

ابوترابی گفت: در این طرح برای هر ایرانی یک شماره موبایل ملی طراحی می‌شود.

جامعه طرح هر ایرانی یک شماره موبایل در مجلس

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مدل انتخاب شهردار و شوراها را در طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در کمیسیون در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخاب شهردار و شوراها ستون فقرات طرح مدیریت جامع شهری است لذا در این مدل به این سمت می‌رویم که انتخاب شهردار‌ها به صورت مستقیم توسط مردم انجام گیرد و مردم بتوانند در طول مدیریت ۴ ساله شهردارها به صورت غیر حضوری و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی گوشی‌های آنها نصب می‌شود، نظارت کنند و اگر لازم باشد حتی نسبت به عزل آن شهردار اقدام کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چنین طرحی محقق خواهد شد، افزود: جلسات فنی و حقوقی مفصلی را در اینباره برگزار کرده‌ایم که انشالله به سرانجام خواهد رسید.

ابوترابی گفت: در این طرح برای هر ایرانی یک شماره موبایل ملی طراحی می‌شود تا بتوانند شوراها و شهردار‌ها را به صورت غیر حضوری و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی موبایل‌های آنها نصب می‌شود، انتخاب و یا حتی عزل کنند.

وی بیان کرد: کلیات این طرح در کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس رای آورده است اما درباره جزییات آن هنوز چیزی مشخص نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا صحن علنی هم به چنین طرحی رای خواهد داد، گفت: هنوز چیزی مشخص نیست.

وی در مورد الکترونیکی شدن انتخابات، افزود: در الکترونیکی شدن انتخابات باید تفکیک قائل شویم.ما نگاه مان به الکترونیکی شدن انتخابات فراتر است یعنی نگاه مان به دنبال الکترونیکی و غیر حضوری کردن است چرا که اگر این اتفاق بیفتد هزینه انتخابات بسیار کاهش می‌یابد.

ابوترابی گفت: براساس قانون اساسی انتخابات را می‌توان به صورت الکترونیکی برگزار کرد و هیچ مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد، اما در قانون اساسی ذکر شده که باید فرآیند انتخابات به تایید هئیت نظارت شورای نگهبان برسد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان زیرساخت‌های موجود برای الکترونیکی شدن انتخابات را فراهم ندانسته است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا الکترونیکی شدن انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خواهد رسید، گفت: خیر، انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی برگزار نخواهد شد.

منبع: موج

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها