|
کدخبر: 144262

هوش مصنوعی در شهر زیرزمینی مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از بکارگیری هوش مصنوعی در اپراتوری این شرکت جهت مدیریت فاصله‌گذاری هوشمند در ایام کرونا خبر داد.

از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت روز دوشنبه با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط بحرانی‌ را پیش روی کسب و کارها، به ویژه حمل‌ونقل عمومی (مترو) قرار داده است، گفت: با توجه به حجم مخاطبانی که مترو تهران و حومه روزانه با آن روبه‌رو است ضروری است طرحی آینده نگر برای کمک به اپراتوری متروی تهران استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای این کار سامانه هوش مصنوعی، طراحی شد که همزمان اطلاعات مربوط به گیت‌های ورودی و خروجی را جمع آوری می‌کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: با استفاده از قابلیت پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای انطباق برنامه حرکت قطارها متناسب با ظرفیت واگن‌ها و مدیریت مراجعه مسافران به ایستگاه‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا در مدت کوتاهی برنامه‌ریزی برای اعزام قطارها به ایستگاه‌های شلوغ داشته باشیم و کمک می‌کند برای مقابله با تقاضای بیش از حد مسافران در ساعات شلوغ و یا رویدادهای مناسبتی یا شرایط بحرانی مثل ایام کرونا فاصله اجتماعی که از سوی بهداشت جهانی اعلام شده، عملی شود.

وی گفت: همیشه همه کارها مطابق با برنامه‌ریزی‌ها پیش نمی‌رود، شیوع ویروس کرونا الگوی سفر و تقاضای سفر را در خطوط هفت‌گانه مترو تغییر داد و با توجه به محدودیت‌های اعلام شده هر روز شاهد الگوی متفاوت سفر در شهر زیر زمینی هستیم و استفاده از نرم افزار مدیریت هوشمند ترافیک قطارها در مترو تهران با استفاده از هوش مصنوعی محدودیت‌هایی که بر سر راه مدیریت ترافیک در مترو ایجاد شده را بر طرف می‌کند.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و ۱۲۸ ایستگاه فعال است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها