|
کدخبر: 144256

سازمان هواشناسی هشدار سقوط بهمن صادر کرد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود، در ارتفاعات زاگرس جنوبی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

محمد اصغری، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا در این مدت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه‌ای از جنوب غرب افزایش ابر و بارش پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در برخی نقاط خوزستان، جنوب لرستان و جنوب ایلام خواهیم داشت که این شرایط روز دوشنبه در شمال خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، شمال فارس، غرب اصفهان، جنوب همدان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری حاکم خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان به ‌صورت برف است.

اصغری بیان کرد: از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود بنابراین در ارتفاعات زاگرس جنوبی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

وی گفت: امروز وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان داریم بنابراین خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و در دو روز آینده خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهارکرد: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و سه درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده ارومیه، همدان، زنجان، بیرجند و زاهدان با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر، بجنورد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۲۴ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: از ظهر امروز تا اواخر وقت سه شنبه ۹ دی افزایش ارتفاع امواج و تلاطم تا یک و نیم متر در برخی مناطق خلیج‌فارس تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی و توصیه می‌شود، محدودیت در تردد با شناورهای سبک نیمه سنگین و تفریحی اعمال شود.

منبع: انتخاب

ارسال نظر