|
کدخبر: 143981

جهش دوباره کرونا در آفریقا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره احتمال ورود ویروس جهش یافته کرونا، گفت: تغییر در ویروس در کشور خودمان هم ممکن است رخ دهد. اخیرا در نیجریه و افریقای جنوبی هم جهش ویروس کرونا مشاهده شده است که سرایت آن از ویروس جهش یافته انگلستان بیشتر است.

جامعه جهش دوباره کرونا در آفریقا

رئیسی، گفت: ادعاهای موجود درمورد ایمنی زایی واکسن کرونا از ۷۰ درصد تا ۹۵ درثد متغیر است اما همان ۵ درصد در یک جمعیت ۸۰ میلیونی رقم کوچکی نیست. حتی با آغاز واکسیناسیون تا سه یا چهار ماه بعد باید پروتکل‌ها سفت و سخت رعایت شود. اخیرا در نیجریه و افریقای جنوبی هم جهش ویروس کرونا مشاهده شده است که سرایت آن از ویروس جهش یافته انگلستان بیشتر است.

وی در ارتباط با مناسبت‌های پیش رو، گفت: رعایت پروتکل‌ها بسیار جدی است که در راس آن اقدام موثر مقام معظم رهبری را شاهد بودیم. ما باید نظر کارشناسی را بپذیریم و از تجمعات پرهیز کنیم؛ نمی‌توان گفت تجمع با رعایت پروتکل داشته باشیم، پروتکل یعنی عدم تجمع. در مناطق قرمز تجمع بیش از ۱۵ نفر ممنوع است و در مناطق نارنجی تجمع بیش از ۲۰ نفر و در مناطق زرد تجمع بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

رئیسی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: ما دو ماه سرنوشت‌ساز پیش رویمان داریم، درست است مرگ و میر کم شده است اما هنوز روزانه حدود ۱۳۰ نفر فوت می‌کنند. این عدد باید به صفر برسد، اکنون راه هموار است و اگر بیماریابی سریع‌تری انجام دهیم شانس بهبودی افزایش می‌یابد. در فصل زمستان هستیم اگر عدم رعایت آغاز شود ممکن است نمودار رو به صعود بگیرد و در بهمن ماه پیک بزرگ و سهمگینی تجربه کنیم. اگر رعایت کنیم در دو یا سه ماه پیش رو به سمت قطع زنجیره بیماری می‌رویم و واکسیناسیون هم آغاز می‌شود و پیک را می‌گذرانیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها