|
کدخبر: 143178

علت احتمالی انتشار بوی نامطبوع تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به علل بوی نامطبوع در پایتخت گفت: به نظر می رسد مشکل در فاضلاب تهران عمده دلیل این مسأله باشد ولی احتمال تأثیر مازوت در این قضیه نیز رد نشده است.

جامعه علت احتمالی انتشار بوی نامطبوع تهران

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره ماجرای انتشار بوی نامطبوع در پایتخت اظهار داشت: بررسی‌های مختلفی جهت یافتن علت بوی نامطبوع در تهران انجام گرفته ولی آنچه مورد توجه بوده این است که دقیقاً بیشترین انتشار بوی نامطبوع در پایتخت در پاییز و زمستان و هنگام بارندگی‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که انتشار بوی نامطبوع در پایتخت به دلیل مشکل فاضلاب است و با توجه به این مسأله شورای شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب خواسته که بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب تهران باید انتشار بوی نامطبوع در پایتخت را مدیریت و کنترل کند و بررسی‌های لازم و بیشتری را در این راستا انجام دهد،‌گفت: برخی از کارشناسان نیز اعلام کرده‌اند که مازوت کارخانه‌ها عامل انتشار بوی نامطبوع در تهران است که البته ما هنوز نسبت به این قضیه مطمئن نیستیم و این علت نیز رد نشده است لذا باید این موضوع نیز مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

انتشار بوی نامطبوع در پایتخت از سال ۹۷ آغاز شده و هنوز علت دقیق آن از سوی سازمان های مختلف مانند شهرداری تهران و سازمان محیط زیست اعلام نشده است و گمانه زنی های زیادی در این زمینه وجود دارد. از آنجایی که علت دقیق مشخص نیست مسوولان نیز تاکنون موفق به رفع آن نشده و هرزگاهی این بوی نامطبوع در نقاط مختلفی از تهران منتشر می شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها