|
کدخبر: 142725

خواص شگفت انگیز ماست که از آن بی خبر هستید

متخصصان آمریکایی می‌گویند مصرف ماست می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

جامعه خواص شگفت انگیز ماست که از آن بی خبر هستید

مصرف ماست یکی از توصیه‌هایی است که همواره کارشناسان تغذیه برای داشتن سلامت جسمانی به افراد توصیه می‌کنند.

متخصصان می‌گویند فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی دخیل در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است که باعث مرگ و میر افراد زیادی در جهان می‌شود. محققان آمریکایی به تازگی اقدام به انجام یک پژوهش درباره تاثیرات مصرف ماست در کاهش فشار خون کردند.

بدین منظور دانشمندان دانشگاه بوستون و دانشگاه علوم پزشکی هاروارد ۱۸۰ هزار مرد و زن را مورد مطالعه قرار دادند. شواهد نشان داد افزایش مصرف ماست باعث کاهش ۱۶ درصدی خطر ابتلا به فشار خون بالا در این افراد شده بود.

تلفیق رعایت نکات جلوگیری از افزایش فشار خون و نیز افزایش مصرف ماست به طور همزمان منجر به کاهش ۳۰ درصدی فشار خون این داوطلبان شد. با این حال، خواص ماست تنها در جلوگیری از بیماری‌های قلبی خلاصه نمی‌شود.

از مهمترین خواص ماست می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- سطح پروتئین بالا: ماست به میزان شگفت انگیزی دارای سطح بالایی از پروتئین است. در هر ۲۳۰ گرم ماست، ۱۴ گرم پروتئین وجود دارد. دریافت پروتئین کافی به متابولیسم مناسب (سوخت و ساز بدن) کمک می‌کند و به بدن اجازه می‌دهد کالری بیشتری بسوزاند.

۲- غنی از پروبیوتیک: ماست یکی از منابع اصلی حاوی پروبیوتیک است. پروبیوتیک به باکتری‌های مفید و مخمر‌هایی اطلاق می‌شود که برای کارکرد طبیعی دستگاه گوارش ضروری هستند. باید به یاد داشته باشید که هر ماستی دارای پروبیوتیک نیست زیرا بسیاری از ماست‌ها به روش پاستوریزه تولید می‌شود. گرما می‌تواند تمامی باکتری‌های مفید را از بین ببرد.

۳- مانعی برای پوکی استخوان: مصرف ماست می‌تواند مانع از پوکی استخوان شود. به دلیل آنکه ماست سرشار از کلسیم است، مصرف روزانه یک لیوان از آن می‌تواند نیمی از نیاز بدن به کلسیم را تامین کند. همچنین به دلیل آنکه ماست باعث استحکام و متراکم‌تر شدن بافت استخوان می‌شود، می‌تواند خطر شکستگی استخوان را کاهش دهد.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر