|
کدخبر: 135990

چرا آمار بیکاری جوانان بعد از کرونا بالا رفت؟

با شیوع کرونا از هشت ماه قبل بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و جوانان زیادی نیز در این میان با توجه به محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل گوناگون از کسب فرصت‌های شغلی بازماندند.

حسین حاتمی، دبیر اول کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح‌های معیشتی در مجلس خبر داد تا بدین واسطه قدری از مشکلات به وجود آمده بر اثر کرونا در میان اقشار مختلف مردم و جوانان کاسته شود.

حسین حاتمی، در رابطه با اثرات کرونا در بیکاری قشر زیادی از مردم و علی الخصوص جوانان به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهارکرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا چرخه طبیعی کسب و کارها به هم ریخته است. در بین مشاغلی که دچار آسیب شده اند، مشاغلی که مربوط به طبقات متوسط و ضعیف جامعه هستند در این میان بیشتر دیده می‌شود. در روستاها و شهرهای کشور نیز بازارهای هفتگی که ظرفیت اقتصادی بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند نیز با زیان‌های متعددی روبه‌رو هستیم. براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، جوانان و مردم زیادی در این بازارها مشغول به کار بودند و به صورت اقساطی اقدام به خرید و فروش اجناس شان می‌کردند، در حالی که متاسفانه با شیوع این بیماری منحوس آنها نیز از کار بیکار شدند.

نماینده مردم خداآفرین، هوراند و کلیبر در مجلس با بیان این که طرح پیشنهادی شورای نگهبان مبنی بر کمک‌های معیشتی به اقشار آسیب دیده مردم در روز سه شنبه در صحن مجلس تصویب شد، افزود: کمیسیون اجتماعی با بررسی فضای اقتصادی کشور که کرونا به آن آسیب زده، پیش‌بینی کرده تا اقداماتی حتی در زمان پسا کرونا انجام دهد تا بسیاری از جوانان و مردم کشورمان بیش از این متضرر نشوند. همچنین بنا به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش چتر حمایتی و برخورداری مردم و جوانان از خدمات تامین اجتماعی، کمیسیون اجتماعی مجلس با مدیران تامین اجتماعی و نهادهای حمایتگر جلساتی برگزار کردند، همچنین قرار شد کمیته‌ای در کمیسیون اجتماعی پیگیر این موضوع باشد تا نتایجی که می‌تواند در تغییر مسائل معیشتی کشور و اقشار کم درآمد جامعه موثر باشد را از رهگذر فرمایش رهبری تبدیل به قانون نماید.

ارائه بسته‌های معیشتی باید براساس دهک بندی انجام شود

حسین حاتمی با تاکید بر اینکه نمایندگان در رفع مشکلات معیشتی مردم براساس دهک‌ها و طیف‌های مختلف جامعه اقدام به تدوین قانون می‌کنند، افزود: معمولاً ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه بر اساس تقسیم دهک‌های جامعه باید صورت گیرد، بنابراین در ارائه بسته‌ها و کمک‌های معیشتی هم سعی می‌شود براساس دهک بندی‌ها این خدمات و امکانات ارائه شود.

منبع: رکنا

ارسال نظر