|
کدخبر: 115694

واکسن ایرانی چند روز بدن را در مقابل کرونا بیمه می‌کند؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحاتی که در جلسه با حضور رئیس سازمان غذا و دارو داده شد، ماده اولیه ویروس کرونا در کشور ساخته شده است.

حوادث واکسن ایرانی چند روز بدن را در مقابل کرونا بیمه می‌کند؟

در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برای بررسی آخرین وضعیت تولید و واردات دارو در کشور برگزار شد.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت این موضوع را مطرح کردند که چرا تعدادی از داروهای تولید داخل در کتاب دستور دارویی (فاراماکوپه) قرار نمی‌گیرد؟ توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو این بود که مشکلات بیمه‌ای بر سر راه است که این توضیح مورد قبول اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

شیخی موضوع تاثیر داروهای کرونا بر درمان این بیماری را یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد و افزود: سوال اعضای کمیسیون این بود که کدام داروها بر درمان کرونا تاثیرگذار است این توضیح داده شد که با توجه به تغییر سریع رفتار ویروس کرونا نمی‌توان گفت که کدام دارو برای درمان تاثیرگذار تر خواهد بود که بتوان بر روی تولید آن سرمایه گذاری کرد.

سخنگوی بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره زمان تولید واکسن کرونا گفت: طبق توضیحات داده شده ماده اولیه واکسن کرونا در کشور ساخته شده منتهی میزان اثربخشی آن در بهترین حالت ۷۹ روز است و بعد از آن باید مجددا واکسن تمدید شود. اینها همه به خاطر تغییر رفتار ویروس است که باید بر روی آن تامل کرد.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    خدا کنه دروغگویی نباشه و داروی با مواد اولیه وارداتی قاچاقی از چین یا هندی را پس از مخلوط کردن با گچ تولید داخلی یا وارداتی در دستگاه پرس انگلیسی و اطریشی و امریکایی به قرص تبدیل نکنه به عنوان موفقیت دانشمندان جوان همگام و جلوتر از دانشمندان جهان و بعد به رهبر فرزانه گزارش دهد و روی منبر تشکر کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها