|
کدخبر: 135265

نمکی: تولید واکسن کرونا دستاورد دانشمندان ایرانی است

نخستین جلسه بررسی پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران برگزار شد.

جامعه  نمکی: تولید واکسن کرونا دستاورد دانشمندان ایرانی است

در این‌مراسم سعید نمکی وزیر بهداشت از طریق ویدیو کنفرانش اظهار کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد برکت، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان جهانی بهداشت و… در این زمینه با ما همکاری می‌کنند.

او با بیان اینکه بیماری کرونا مسیری جدیدی را برای مردم‌جهان رقم‌زد، گفت: کشور ما هم مانند دیگر کشور‌ها درگیر شد.

نمکی ادامه داد: ما با طرح‌های جدیدی که شامل بیمار یابی و تست‌های بیشتر است را در پیش گرفته‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اخیرا تعداد تست را به روزی ۱۰۰ هزار عدد رسانیم، گفت: با توجه به تست‌های داخلی که از اواسط هفته آینده آغاز خواهد شد با بیمار یابی فراوان، قرنطینه زود و مراقبت بیشتر در بیمارستان‌ها امیدواریم از آمار بیماری کاسته شود.

او با بیان اینکه ما تولید واکسن کووید-۱۹ را همراه با دیگر کشور‌ها شروع کردیم، گفت: تولید این‌واکسن از سه روش در حال پیگیری است.

نمکی با بیان اینکه در این راستا مشارکت و کمک با سازمان جهانی بهداشت و شرکت‌های بین‌المللی و همکاری انستیتو پاستور هستیم، افزود: در مجموعه‌های بنیاد برکت، انستیتو پاستور و انستیتو رازی تولید واکسن در حال انجام است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این‌مژده را داده‌ایم که در ساخت واکسن گام بزرگی برداشته ایم، گفت: از ۱۲ شرکت ما ۸ شرکت مراحل موثری دارند و ۴ شرکت وارد مطالعاتی انسانی می‌شوند.

او با بیان اینکه گروهی از همکاران من در شرکت‌های دانش‌بنیان مطالعات خود را خدمت سازمان جهانی بهداشت ارائه خواهند داد، گفت: مسئله‌ای که مورد حمایت مقام معظم رهبری و ریاست جمهور است توسعه حرکت‌های دانش‌بنیان و تکیه بر دانشمندان داخلی است.

‌نمکی با بیان اینکه تولید واکسن کووید ۱۹ یکی از دستاورد‌های این تفکر است، گفت: ما در آینده نزدیک جزو یکی از کشور‌های مطرح خواهیم بود و انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت ما را در اوج تحریم‌های ظالمانه حمایت کند و ما بتوانیم به عنوان تولیدکننده منطقه‌ای گام‌های موثری را برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر