|
کدخبر: 134265

اختراع ماشینی برای کشتار ویروس کرونا! + فیلم

یک شرکت الکترونیکی با ساخت دستگاهی مدعی شده ویروس کرونای موجود در هوا را از بین می‌برد و هوای عاری از ویروس را منتشر می‌کند.

جامعه

به نقل از دیلی‌میل، شرکت الکترونیکی «داینامیکس» (Dynamics) اخیرا دستگاهی را رونمایی کرد که به گفته آنها کشنده ویروس کرونا است.

این شرکت مدعی است دستگاه مذکور قادر است میکروب‌ها را مکیده و آنها را با نور فرا بنفش با شدت بالا از بین ببرد.

ماشین توسعه داده تسط این شرکت «نانو ویو» نام دارد و قادر به از بین بردن دست کم ۹۹ درصد از ویروس‌های یک مکان در کمتر از دو هزارم ثانیه است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس و دانشگاه ایالتی کلرادو د توسعه این دستگاه نقش داشته‌اند و در حال حاضر «نانو ویو» با قیمت ۳ هزار و ۴۵۰ دلار در ایالات متحده در دسترس است.

«الیاس توو»(Elias Towe) استاد علوم و مهندسی مواد دانشگاه کارنگی ملون گفت: شرکت داینامیکس یکی از اولین ابزارهای مناسب برای غیرفعال کردن ویروس کووید۱۹ را ایجاد کرده است.

این دستگاه از چهار موتور تشکیل شده است که هوا را تا ۳۰۰ لیتر به داخل می‌کشد و هوای پاکیزه و بدون ویروس را تا فاصله ۱۰ فوت (۳ متر) دورتر آزاد می‌کند.

داینامیکس همچنین اولین لامپ UV-C کاملاً انعطاف پذیر جهان را طراحی کرده که به طور فیزیکی در دستگاه تعبیه شده است تا اشعه ماورا بنفش با شدت بسیار بالا ویروس درون هوا را از بین ببرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها