|
کدخبر: 133694

خبر خوش درباره تولید واکسن کرونا

سازمان جهانی بهداشت به گزارش‌ها درباره موفقیت شرکت «فایرز» در تولید واکسن کرونا واکنش نشان داد.

جامعه خبر خوش درباره تولید واکسن کرونا

سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه به گزارش‌ها درباره موفقیت شرکت «فایرز» در تولید واکسن موثر در مبارزه با کرونا واکنش نشان داد.

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت این واکسن تا مارس ۲۰۲۱ وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ را تغییر خواهد داد.

«بروس آیل‌وارد» نتایج اعلام‌شده از سوی شرکت فایزر را «بسیار مثبت» ارزیابی کرد و گفته استفاده از این واکسن برای درمان آسیب‌پذیرترین بیماران تا مارس ۲۰۲۱، می‌تواند در روند همه‌گیری این بیماری تغییرات «بنیادی» ایجاد کند.

شرکت داروسازی «فایزر» امروز دوشنبه اعلام کرده بود داده‌های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.

شرکت داروسازی «فایزر» روز جمعه ۲۵ مهر اعلام کرد درخواست جواز برای تولید واکسن کرونا که در همکاری با شرکت آلمانی «بیون تک» در آخرین مراحل آزمایشی قرار دارد، اواخر ماه نوامبر به نهادهای مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا تسلیم خواهد شد.

پیش از این نیز، این شرکت داروسازی اعلام کرده بود تا پایان ماه اکتبر امسال ایمنی و اثربخشی یا بی‌اثر بودن واکسن خود را اعلام می‌کند.

فایزر می‌گوید، بررسی زودهنگام داده‌های واکسن نشان می‌دهد واکسن کرونای این شرکت داروسازی ۹۰ درصد ایمن است و می‌تواند از افراد در برابر کرونا محافظت کند.

شرکت داورسازی فایزر در تازه‌ترین اقدام خود و پس از تثبیت اثربخشی واکسن کرونا تصمیم دارد برنامه استفاده اضطراری از آن را به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه دهد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها