|
کدخبر: 133269

درآمد وزارت بهداشت از جریمه‌های کرونا چقدر است؟

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که وزارت بهداشت به دنبال جریمه و برخورد با مردم نبوده است توضیح داد: هدف نهایی در این زمینه، رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده حداکثری از ماسک است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش عایدی وزرات بهداشت از محل جریمه‌های مربوط به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی چقدر بوده است توضیح داد: تاکنون دو بار مبلغ جریمه‌های کرونا به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده است.

وی افزود: یک بار مبلغ ۴۳۳ هزار تومان و یک بار نیز مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای جریمه‌های کرونا به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده است.

لاری افزود: وزارت بهداشت همواره به دنبال فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی و آموزش مناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بوده و در این زمینه رسانه‌ها نیز کمک‌های فراوانی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: امیدواریم به کمک قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، همراهی همه مردم و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و اصناف، اعمال محدودیت‌ها با دقت و نظارت بیشتری انجام شود تا نیازی به اخذ جریمه از افراد متخلف نباشد.

وی با اشاره به این که وزارت بهداشت به دنبال جریمه و برخورد با مردم نبوده است توضیح داد: هدف نهایی در این زمینه، رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده حداکثری از ماسک است و این موضوع با همراهی جامعه اتفاق می‌افتد.

این موضوع درحالی است که چندی پیش سعید نمکی وزیر بهداشت با انتقاد از عملکرد سایر نهادها در حوزه مبارزه با کرونا گفته بود، در ستاد ملی تقاضا کردیم که هر کس که ماسک نزد، جریمه کنید، اما بروید آمار را دربیاورید که چند نفر را جریمه کردند. گفتیم جاده ببندید، چندتا را بستند؟. اینطور که نمی‌شود اپیدمی جمع کرد. اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی‌شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر