|
کدخبر: 132600

۳ شهر در وضعیت مشکی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار و اخبار وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی از لحاظ میزان شیوع کرونا در دوازدهم آبان ماه ۹۹، شهرستان‌های اراک، خمین و ساوه در وضعیت مشکی قرار دارند.

جامعه ۳ شهر در وضعیت مشکی کرونا

بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان اظهار کرد: شهرستان‌های دلیجان، تفرش، آشتیان، شازند، فراهان، کمیجان، محلات و زرندیه در وضعیت قرمز و شهرستان خنداب نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی هشدار داد: متاسفانه شهرهای اراک، خمین و ساوه در وضعیت مشکی قرار گرفتند که با توجه به افزایش روز افزون آمار مبتلایان و متوفیان، در صورت استمرار این شرایط و عدم توجه مردم به پروتکل‌های بهداشتی، روزهای خوبی را برای سلامت استان پیش‌بینی نمی‌کنیم.

متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها یک شعار نیست و باید واقعا برای سلامت خودمان ارزش قائل شویم، بهداشت بدون عمل تنها یک شعار است و مطمئنا با شعار دادن نه تنها شرایط خوب نمی‌شود، بلکه در این صورت وضعیت بسیار وخیم تر هم خواهد شد.

وی بیان کرد: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مسئولان و مدیران ارشد استانی نیز پا به پای کادر درمان وارد میدان مبارزه و نفس گیر کرونا ویروس شده‌اند و جای تاسف دارد که بعضی از مردم با سهل انگاری و غفلت علاوه بر تهدید جان و سلامتی خود، تلاش‌های شبانه روزی مسئولان را هدر می‌دهند.

جمالیان در پایان گفت: بهتر است بعضی از اشخاص از خواب غفلت بیدار شده و کمی تامل کنند زیرا اگر این اتفاقات ناگوار برای خودشان یا عزیزانشان رخ دهد، ممکن است کاری از دست کادر درمان بر نیاید.

 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر