|
کدخبر: 125679

تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش سیستان‌وبلوچستان

با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان ‌و بلوچستان سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش استان به نماینده ولی فقیه ارائه شد.

جامعه تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش سیستان‌وبلوچستان

آیت‌الله مصطفی محامی در نشست با مدیرکل آموزش‌وپرورش که با هدف ارائه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش استان تشکیل شده بود، اظهار داشت: تدوین سند تحول بنیادین کاری مهم، کارشناسی شده و شایسته است و به عنوان یک نقشه راه ضروری است تا فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در این چارچوب قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان افزود: تهیه و تدوین این سند، گام اول بود و گام بعدی و مهم‌تر اجرای آن با کیفیت خوب و موثر است.

آیت‌الله مصطفی محامی محدودیت امکانات و منابع انسانی را از مهمترین مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش در استان دانست و تصریح کرد:  گاهی افراد انگیزه الهی و احساس وظیفه دینی و ملی ندارند و صرفا به دنبال ارائه گزارش هستند و گاهی کار به صورت موثر و مطلوب انجام نشده اما افراد به دروغ گزارش کار می‌دهند و در مواردی هم به دنبال بزرگنمایی هستند که اینها از جمله موارد آسیب‌زا در سطح جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تلاش برای ارتقاء ایمان و انگیزه نیروها را از جمله موارد مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر با برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص کار به خوبی صورت گیرد می‌تواند مانعی درونی برای جلوگیری از خطا و اشتباه باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: آموزش مهارت انجام کار، تبادل تجربیات و ارائه راهکار اجرای امور از دیگر موارد مهم و موثر در جهت رشد و بهره‌وری مناسب است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان خواستار نظارت جدی آموزش‌وپرورش در حوزه اجرای سند تحول بنیادین در سطح مدارس استان شد و اظهار داشت: ارائه گزارش آماری کیفیت را مشخص نمی کند و نیاز به نظارت و ارزیابی جدی دارد البته این نظارت نباید شکل مچ‌گیری به خود بگیرد بلکه باید به گونه‌ای مدیریت شود تا عاملی برای رشد باشد.

آیت الله محامی گفت: انجام هر کدام از این امور، سخت و زمان‌بر خواهد بود اما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا در این مسیر حرکت کنیم و به دنبال ایجاد یک فرهنگ مناسب باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها