|
کدخبر: 123331

حذف اکانت شبکه‌های اجتماعی قبل از واگذاری سیم کارت

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به حذف اکانت شبکه‌های اجتماعی قبل از واگذاری سیم کارت، تاکید کرد.

جامعه حذف اکانت شبکه‌های اجتماعی قبل از واگذاری سیم کارت

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا ناجا اظهار کرد: یکی از چالش‌های فعلی کاربران تلفن همراه در کشور، وجود سیم‌کارت‌هایی است که به علت عدم فعالیت کاربر توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی، پس از پایان مهلت قانونی سلب امتیاز شده و مجددا به چرخه فروش برگردانده می‌شود.

وی افزود: پس از این فرآیند، این نوع سیمکارت‌ها به صورت کاملاً قانونی در اختیار کاربری دیگر قرار می‌گیرد و کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده براساس این شماره تلفن همراه، دسترسی خواهد داشت؛ اطلاعاتی که شامل پیام رسان‌های تلفن همراه به ویژه تلگرام خواهد بود و همه اطلاعات کاربر قبلی بدون هیچ دردسری در دسترس کاربر جدید خواهد بود.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: با این اتفاق، همه عواقب سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران جدید متوجه صاحب قانونی سیم کارت است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، تاکید کرد: موثرترین توصیه برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این باره می‌تواند این باشد که فرد، پیش از فروش سیم کارت خود تمامی اکانت‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را غیر فعال کند و حتی لازم است پیش از واگذاری سیم کارت، کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را نیز غیرفعال و حذف کرده و علاوه بر این عکس و فیلم‌های بارگذاری شده را هم از شبکه‌های اجتماعی حذف کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر