|
کدخبر: 117430

مکانیک حرفه ای تهران دزد کامپیوتر ۵۰۰ خودرو

مرد مکانیک که بعد از شیوع کرونا کار و کاسبی‌اش کساد شده بود برای درآمد بیشتر اقدام به سرقت کامپیوتر خودروهای داخلی می‌کرد.

جامعه مکانیک حرفه ای تهران دزد کامپیوتر ۵۰۰ خودرو

این مرد ۳۰ ساله که به اتهام سرقت ۵۰۰ دستگاه کامپیوتر خودرو دستگیر شده است انگیزه خود را از این سرقت‌ها جمع کردن پول برای خرید خانه عنوان کرد. وی دراین باره گفت: قبلاً ۴ بار به اتهام سرقت دستگیر شده بودم. من از کودکی در مکانیکی کار می‌کردم و با همه قطعات خودرو آشنایی کامل داشتم وقتی بزرگتر شدم برای خودم مغازه‌ای اجاره و کار مکانیکی می‌کردم تا اینکه مدتی قبل ازدواج کردم بعد هم که کرونا آمد و کار و کاسبی و دخل و خرجم جور در نمی‌آمد. از طرفی دنبال این بودم که خانه‌ای بخرم و زندگی خوبی داشته باشم این شد که به فکر سرقت افتادم.

اوایل امسال تصمیم گرفتم کارگری استخدام کنم تا او مغازه را بچرخاند و خودم به دزدی بروم. هر روز هشت صبح به بهانه مغازه رفتن از خانه خارج می‌شدم و تا شب در خیابان‌ها با موتورسیکلتم پرسه می‌زدم. خودرو‌هایی که در مناطق خلوت شهر پارک شده بود را انتخاب می‌کردم و از آنجا که در شناسایی کامپیوتر‌های خودرو‌های داخلی و برق خودرو حرفه‌ای بودم بلافاصله در کاپوت را باز و کامپیوتر خودرو را سرقت می‌کردم. روزانه ۴ تا ۷ خودرو را شکار می‌کردم و درآمد خوبی داشتم.

متهم گفت: کامپیوترهای سرقتی را پس از تنظیم دوباره از طریق اتوبوس‌های بین شهری برای مالخرانی که با آنها در یک کانال تلگرامی آشنا شده بودم در استان‌های دیگر می‌فرستادم. از پانصد هزار تا سه میلیون تومان کامپیوتر‌ها را می‌فروختم و در عرض ۵ ماه، ۳۰۰ میلیون تومان به جیب زدم در حالی که درآمدم از مغازه در این مدت ۴۰ میلیون تومان هم نبود.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهم به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران بازداشت شده است گفت: ارزش تقریبی سرقت‌ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده و به‌دنبال اظهارات سارق یکی از خریداران اموال مسروقه در محدوده مرکزی شهر تهران دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهمان نیز با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری سایر متهمان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها