|
کدخبر: 108534

تاکید بر تعویق کنکور ۹۹

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نشست امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونان این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی برگزار و به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش پرداخته شد.

جامعه تاکید بر تعویق کنکور ۹۹

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نشست امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونان این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی برگزار و به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش پرداخته شد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در ابتدای این نشست، اعضای کمیسیون دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف بیان و سپس وزیر آموزش و پرورش نسبت برخی از این دغدغه‌ها پاسخ‌هایی ارائه کرد.

فلاحی با بیان اینکه میزان تحقق سند تحول بنادین آموزش و پرورش یکی از دغدغه‎های اعضای کمیسیون آموزش مجلس است، گفت: توجه به دانشگاه فرهنگیان، اعمال مدرک دوم فرهنگیان، تعویق کنکور ۹۹ و تحقق عدالت آموزشی از جمله مواردی بود که نمایندگان در این نشست به آن تأکید کردند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: پرهیز از سیاست‌زدگی در آموزش و پرورش، سیر صعودی مدارس غیرانتفاعی و مسئله تعارض منافع در مدیریت مدارس  غیرانتفاعی نیز از دیگر مسائلی بود که نمایندگان نسبت به آن تذکر دادند.

وی توجه به مسئله همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان، ساده سازی و قابل فهم شدن کتب درسی و لزوم توجه به راه اندازی انجمن اسلامی دانش آموزی را از جمله موارد دیگری دانست که در نشست امروز مطرح شد.

فلاحی، لزوم توجه به موضوع ترک تحصیل دانش آموزان را یکی دیگر از مسائل مطروحه در نشست امروز برشمرد و گفت: موضوع اختصاص بودجه مناسب به آموزش و پرورش نیز مورد تأکید همگان در این نشست بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: درباره مسئله جذب نیروهای نهضتی و تأخیر آزمون آن‌ها نیز مباحث جدی مطرح شد و نهایتا مقرر شد با توجه به اینکه سئوالات برای آزمون روز بیستم تیرماه طرح شده، این آزمون حتما در تاریخ مقرر، برگزار شود ولی تمهیداتی برای قبولی اکثریت شرکت کنندگان در آزمون در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه افراد پذیرفته نشده در آزمون نیز به جای قطع همکاری با آموزش و پرورش می‌توانند به صورت حق التدریس به کار خود ادامه دهند.

منبع: فارس
  • مریم ارسالی در

    پسر دوازده ساله من روز پنجشنبه در گرمای پنجاه درجه خوزستان و با ماسک و شیلد ازمو ن تیزهوشان داد و خیلی هم راضی بود. می گف ت حدود دومتر با هم فاصله داشتیم و کلاس ه ا هم خنک بود. حالا چرا داوطلبان کنکور ار شد و سراسری که بزرگترهستن خواهان تعویق ک نکورن متوجه نمی شم. مگر قراره اوضاع تا ی ک ماه دوماه دیگه بهتربشه؟ بنده بازنشسته ام هرماه کلی هزینه کلاس های کنکور و مشاو ره رو دارم میدم تا کی باید این پروسه ادا مه پیدا کند گذشته از استرس و فشار روحی ک ه به داوطلبان و خانواده هاشون وارد می شه عقب افتادن کنکور بارسنگین مالی هم روی د وش خانواده هاست. عزیزانی که تمایل به تعو یق کنکور رو دارن می تونن دقیقا تاریخ برگ زاری مجدد کنکور رو اعلام کنن؟ می تونن بگ ن در اون تاریخ قراره اوضاع بهتربشه؟با دل ایل غیر منطقی هربار به داوطلبان و خانواد ه هاشون استرس وارد نکنیم.
    اگر قرار ه کنکور رو تا سال آینده به تعویق بندازن، خوب کسانی که می ترسند می تونن امسال رو کنکور ندن و سال دیگه با خیال راحت البته اگربازهم بهانه سیل و زلزله و کرونا و... رو نداشته باشند کنکور بدن.به جای فرار از مشکلات به فرزندانمان رویارویی عاقلانه ب ا مسایل و مشکلات رو بیاموزیم.

    • ناشناس ارسالی در

      پسر شما فق تو جمعیت چند هزار نفری بوده نه میلیونی

    • ناشناس ارسالی در

      شما هنوز فرق بین ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر داوطلب و چند هزار نفر دانش آموز برای آزمون دادن رو نمیدونید اونوقت این جور لفظ قلم میآید ، تازه من بدون احتساب ارشد دارم میگم ؛ که قریب به ۲ میلیون داوطلب در معرض خطرند، شما فرض رو بر این بزار خدایی ناکرده،از همین تعداد ۵۰۰ هزار تا مبتلا بشن، مگر غیر اینه که هر کدوم از اینا با خانواده هایی با جمعیت ۴ نفر کم کمش در تماسند؛خب مگه اونوقت نباید موج سوم کرونا رو با ۲ تا ۳ میلیون مبتلا تجربه کنیم ، خواهر من جنابعالی اگر از این شرایط ناراضی هستین فرزندتون رو از کلاس های تقویتی منع کنید ، بعد از کرونا که مطالب جدیدی به کتاب ها اضافه نشده، تازه چیزی هم کم شده اینکه تا الان فرزندتون داره مداوم به کلاس ها میره نشون از ۲ پارامتر داره ۱_فرزندتون دیر هنگام برای کنکور شروع کرده که الان داره با کلاس جبران کسری رو میکنه ؛۲_ از نظر مغزی عقب افتادگی ذهنی دارن ؛ که این مشکل ما نیست؛ اینکه بخواین این مقوله رو به کنکور تعمیم بدین به ما ربطی ندارد

  • ناشناس ارسالی در

    هرکی دوست نداره کنکور نیاد بده خدایی همه رو دیوونه کردین بااین شل کن سفت کن. کنکور باید بسلامتی برگزار بشه انشاالله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها