|
کدخبر: 96690

وضعیت نابسمان صنف شیرینی‌فروشی و قنادی

شیوع بیماری کرونا و عدم تمایل مردم به حضور در بازار و خرید محصولاتی همچون شیرینی سبب شد فروش این محصول به صفر رسیده و بسیاری از فروشندگان این صنف نیز مغازه‌ها خود را تعطیل کنند.

گسترش‌نیوز: علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه شیرینی فروشی و قنادی در این باره گفت: دولت صرفاً به وعده دادن برای کمک به واحدهای تولیدی و اصناف در رسانه ملی بسنده کرده و در عمل هیچ‌گونه کمکی به ما نکرده است.

یکی از شیرینی پزان بوشهری نیز در همین رابطه بیان کرد: هرروز صبح از بانک با من تماس می‌گیرند و می‌گویند چک تازه‌تان را چه کنیم؟ می‌گویم نمی‌دانم. حساب خالی و کارم بسته است. آن‌ها هم چک مرا فرم می‌زنند. رئیس‌جمهور محترم دو حرف متناقض می‌زند. از طرفی به کارگران می‌گوید اگر اخراج شوند سه ماه حقوق بیکاری می‌گیرند و به صاحبان مشاغل مثل ما می‌گوید اگر کارگر خود را اخراج نکنید از محل ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص‌یافته می‌توانیم بهره‌مند شویم. نمی‌دانیم چه کنیم. نه پولی داریم که حقوق بدهیم و نه می‌خواهیم از تسهیلات بی‌بهره باشیم.

وی ادامه داد: الآن هم راضی به تأمین اجاره‌بهای ملک خود، پول آب و برق و تأمین هزینه کارگران خود هستیم؛ اما به همین هم نمی‌رسیم چون نه مردم دیگر توان مالی خرید شیرینی دارند نه کسی به بازار می‌آید و نه مراسمی برگزار می‌شود.

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها