|
کدخبر: 62384

ترخیص دارو در مسیر سبز گمرکی قرار گرفت

اغلب مواد دارویی و محصولات در مسیر سبز انتخاب اظهارنامه تعریف شده‌اند، وارد می‌شوند.

گسترش نیوز:‌ مهرداد جمال ارونقی، معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران، در واکنش به ادعای یکی مسئولان مبنی بر اختلال در ترخیص دارو از گمرک گفت: در بحث دارو و ترخیص مواد دارویی از گمرک، گمرکات اهمیت ویژه‌ای به ترخیص این کالا‌ها قائل هستند؛ به گونه‌ای که اغلب مواد دارویی و محصولات در مسیر سبز انتخاب اظهارنامه تعریف شده‌اند.

صدور حکم خروج دارو‌ها از گمرک در کمترین زمان ممکن

او ادامه داد: مسیر سبز اظهارنامه، یعنی کالا‌های اعلام شده در این مسیر؛ بلافاصله پروانه الکترونیکی برای این اقلام صادر و مجوز‌های قانونی آن به هنگام خروج این کالا‌ها از گمرک اخذ می‌شود. یکی از مواردی که گمرک همکاری متقابل خوبی داشته است عبارتند از صدور حکم خروج برای محصولات دارویی و دارو علارغم اینکه شاید این کالا‌ها دارای مشکلات ارزی یا مشکلات دیگری باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: با اخذ مجوز‌های قانونی بلافاصله احکام خروج دارو‌ها از گمرک صادر می‌شود و هیچ ایستایی در مورد کالا‌های دارویی و تجهیزات دارویی وجود ندارد، در نتیجه گمرک هیچ خللی برای ترخیص اقلام دارویی برای شرکت‌های واردکننده ایجاد نمی‌کند.

جمال ارونقی تاکید کرد: در خصوص محصولات دارویی گمرک مسیری با عنوان حداقل اسناد برای ترخیص اقلام را نیز در پیش گرفته است؛ یعنی معمولا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت نامه الکترونیکی حداقل اسناد مورد نیاز برای ترخیص را به گمرکات ابلاغ کرده و ما نیز مجوز ترخیص آنها را با سرعت صادر می‌کنیم، اما در برخی از کالا‌های دارویی این اسناد پس از گذشت ۲ ماه ابلاغ نشد و گمرک با مسئولیت خود نسبت به تمدید این مجوز‌ها اقدام کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها