|
کدخبر: 56947

گفت‌وگوی اختصاصی گسترش‌نیوز با رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران؛

بی‌پولی مشکل بزرگ واحدهای تولیدی

انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی تهران در اسفندماه ۹۷ برگزار شد و ۴۰ نفر از منتخبان این انتخابات به اتاق تهران راه یافتند. طی روزهای گذشته با برگزاری انتخابات دیگری بین اعضا منتخب اتاق بازرگانی تهران رئیس و نواب رئیس کمیسیون‌های مختلف مشخص شدند تا فعالیت خود را برای مدت دو سال نخست دوره نهم هیات نمایندگان اتاق تهران، آغاز کنند.

در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران، محمدرضا نجفی منش با کسب اکثریت آرا به ریاست این کمیسیون رسید.

najafimanesh.jpg

به همین منظور با محمدرضا نجفی‌منش درباره اهم برنامه‌های این کمیسیون برای بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران به گسترش‌نیوز گفت: برنامه کلی در دو صفحه تدوین شده است اما امسال پسوندی هم به نام این کمیسیون اضافه شد که "رفع موانع تولید"است. وی به تشریح "رفع موانع تولید" پرداخت و گفت: رفع موانع تولید در دوره جاری فعالیت مهم این کمیسیون خواهد بود که تقریباً همه مسئولان و فعالان اقتصادی بر آن تأکیددارند؛ به‌ویژه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور. نجفی‌منش با اشاره به سال ۹۸ که سال رونق تولید نام‌گذاری شده است ادامه داد: رونق تولید در صورتی محقق خواهد شد که موانع تولید رفع شود و شرایط برای تولیدکنندگان تسهیل شود. او به مشکلاتی که بنگاه‌های تولیدی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مثل تأمین اجتماعی، مالیات، نقدینگی و روابط کار اشاره کرد و تصریح کرد: ان شاالله در این دوره به حل این معضلات خواهیم پرداخت.

نقدینگی؛ بزرگ‌ترین مشکل واحدهای تولیدی

محمدرضا نجفی‌منش نقدینگی را بزرگ‌ترین مشکلی دانست که واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند. رئیس کمیسیون تسهیل محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران حل مشکل نقدینگی را اولویت مهمی برشمرد که این کمیسیون برای حل آن تلاش خواهد کرد. عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ۳ برابر شدن نرخ ارز گفت: وقتی نرخ ارز ۳ برابر می‌شود نقدینگی واحدهای تولیدی هم ۳ برابر می‌شود که واحدهای تولیدی برای تأمین مواد اولیه موردنیاز خود به این نقدینگی نیاز دارند. نجفی‌منش ادامه داد: وقتی واحدهای تولیدی برای تأمین این نقدینگی، از طریق دریافت وام، به بانک مراجعه می‌کنند، بانک از آنها تقاضای وثیقه می‌کند که این سند برای ارائه به بانک باید تجدید ارزیابی شود یا وثیقه جدیدی تهیه شده و تولیدکننده آن را به بانک ارائه کند. وی افزود: پیشنهاد ما این است که بانک‌ها با همان وثایق قدیمی که در حال حاضر ارزشمندتر هم شده‌اند این وام را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا تولیدکنندگان بتوانند مواد اولیه خود را خریداری کنند.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران در پاسخ به اینکه این کمیسیون چه برنامه‌ای برای حل معضلاتی که تولیدکنندگان مخصوصاً بنگاه‌های کوچک و متوسط برای کسب مجوز دارند گفت: بخش عمده‌ای از این بنگاه‌ها به سازمان صنایع کوچک متصل هستند که با این مجموعه و مدیران آن تعامل خوبی داریم که به شکل ریشه‌ای برای طرح، بررسی و رفع آنها در این کمیسیون اقدام خواهیم کرد البته چنانچه مشکلی هم به‌صورت موردی به ما گزارش شود حتماً برای رفع آن اقدام خواهیم کرد؛ چنانچه پیش‌ازاین نیز یک بنگاه تولیدی در اطراف تهران به مشکل مالی برخورده بود که اتاق تهران با پیگیری‌های متعدد مشکل این واحد را رفع کرد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران در انتها گفت: باید سازمان‌ها و بخش‌هایی که با تولید و تجارت کشور درگیر هستند نگاه جزیره‌ای خود را کنار بگذارند و به منافع جمعی و کلی توجه بیشتری نشان دهند تا بتوانیم مشکلات و موانع را از بین برداریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها