|
کدخبر: 53645

کارت‌های بازرگانی اعتباری می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: برای اعتبار کارت‌های بازرگانی باید دوره زمانی مشخص تعریف شود تا از این طریق جلوی سوء استفاده‌های احتمالی گرفته شود.

گسترش‌نیوز: عزت الله یوسفیان ملا با انتقاد از فعالیت خلاف قانون برخی از دارندگان کارت‌های بازرگانی، گفت: متاسفانه بسیاری از این کارت‌ها به هیچ وجه فعال نیست، اما در دوران انتخابات اتاق بازرگانی با صف آرایی و ارائه وعده‌های بسیار در این راستا رای افراد اخذ می‌شود.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه بارها در اینباره تذکر داده شده است، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس باید مصوبه فوری در خصوص کارت‌های بازرگانی داشته باشد و بازه زمانی را برای فعالیت کارت‌های بازرگانی در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: به طور مثال باید مصوبه‌ای داشته باشیم که اگر برای بازه ٣ ماهه استفاده از کارت بازرگانی صورت نگیرد، آن کارت از درجه اعتبار ساقط شود. این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین در خصوص اجازه کارت‌های بازرگانی و برهم زدن بازار ارز گفت: متاسفانه عده‌ای کارت بازرگانی دارند که به هیچ وجه بازرگان نبوده و با اجاره این کارها بازار را نیز متلاطم می‌کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزارت صمت باید با ورود به این حوزه به ساماندهی کارت‌های بازرگانی اقدام کند، گفت: شارژ کردن این کارت‌ها همچون کارت بنزین از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: ساماندهی کارت‌های بازرگانی یکی از اقداماتی است که باید در راستای ساماندهی ارزی و در نهایت تحقق شعار سال و بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام شود.

منبع: ایبنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها