|
کدخبر: 270759

افتتاح نخستین فاز پایانه صادراتی جیرفت

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، فاز یک پایانه صادراتی جیرفت به بهره برداری و احداث ۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

سیدمحمد حسینی در آیین افتتاح فاز اول پایانه صادراتی اظهار داشت: دولت در زمینه صادرات محصولات کشاورزی نگاه ویژه‌ای به همسایگان خود در کنار دیگر کشور‌های خارجی دنیا دارد و در زمینه تبادلات، صادرات و دیگر امورات به سیاست همسایگی تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان بویژه شهرستان جیرفت احداث این مجموعه نقش مهمی در این بخش ایفا می‌کند و تمامی دستگاه‌های مربوطه برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی مشارکت و زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنند.

این پایانه سالانه ظرفیت سورتینگ، بسته بندی و صادرات ۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای را دارد و برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

همچنین عملیات اجرایی طرح احداث ۶ هزار و ۳۰۴ واحد مسکن شهری و روستایی با حضورمعاون پارلمانی رئیس جمهور در جنوب کرمان و در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از مجموع افراد پالایش شده هشت هزار و ۷۸۴ نفر واجد شرایط شناخته شده که ۲ هزار و ۶۹۵ نفر واریز وجه داشته اند.

محمد ساردویی افزود: همچنین با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور شاهد بهره برداری از یک هزار و ۷۰۱ واحد روستایی جنوب کرمان با مشارکت بنیاد مسکن بودیم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها