|
کدخبر: 268168

همایش روز اقتصاد ایران و صربستان با حضور پیمان پاک برگزار شد

همایش روز اقتصاد ایران و صربستان با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت و تعدادی از مقامات عالیرتبه صربستان به میزبانی اتاق بازرگانی این کشور برگزار شد.

تجارت همایش روز اقتصاد ایران و صربستان با حضور پیمان پاک برگزار شد

 همایش روز ملی اقتصاد ایران و صربستان در بلگراد و به میزبانی اتاق بازرگانی این کشور برگزار شد.

در این همایش که با حضور علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت برگزار شد، بیش از ۱۰۰ نفر از مسئولان و فعالان اقتصادی دو کشور، معاون اتاق بازرگانی اتاق صربستان، قائم مقام وزیر تجارت و سرمایه گذاری و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه این کشور حضور داشتند.

در این جلسه ضمن تشریح وضعیت همکاری های تجاری دو کشور بر تحکیم و گسترش روابط اقتصادی و تجاری با توجه به سابقه روابط حسنه و مستحکم سیاسی ایران و صربستان تاکید شد.

در ادامه نیز ظرفیت‌های اقتصادی ایران برای طرف صرب به صورت کامل تشریح و در انتها نیز تجار دو کشور که بیشتر از حوزه های کشاورزی، پلیمر و محصولات  پتروشیمی،  چوب و مبلمان، قطعات خودرو، مصالح ساختمانی، قطعات فلزی ماشین آلات  و تجهیزات  خطوط  تولید تجهیزات پزشکی و گردشگری بودند، به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

از نکات مهم  این نشست می توان به حضور  گسترده و علاقمندی طرفهای صرب برای همکاری با شرکت‌های ایرانی  اشاره کرد.

همایش-ایران-صربستان

همچنین پیش از برگزاری این نشست نیز، جلسه ای میان پیمان پاک و رئیس اتاق بازرگانی، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه و معاون وزیر تجارت و سرمایه گذاری این کشور برگزار شد و رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل اتاق بازرگانی مشترک را ارائه کرد.

وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا ساختار همکاری های اقتصادی و تجاری که هم اکنون در قالب کمیسیون مشترک وجود دارد خبر داد و گفت: اقتصاد ایران و صربستان مکمل هم هستند نه رقیب و این یک امتیاز ویژه در همکاری های مشترک است.

وی همچنین به تشکیل کارگروه مشترک نیز اشاره کرد و گفت: این کارگروه می تواند به حل مشکلات و چالش های تجارت میان دو کشور که عمده آن مشکلات لجستیکی در حوزه حمل و نقل است، کمک کند.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازگانی صربستان نیز با استقبال از تشکیل اتاق بازرکانی مشترک به فرصت های سرمایه گذاری در ایران و صربستان اشاره کرد و گفت: طرفین می توانند این فرصت ها را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها