|
کدخبر: 262838

قزاق ها خواستار روابط تجاری با ایران شدند

هیئت تجاری و اقتصادی قزاقستان ضمن بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با اذعان به پیشرفت‌های تکنولوژیکی ایران در زمینه تجهیزات پزشکی، خواستار احیای روابط تجاری در زمینه تأمین نیاز سیستم درمانی کشور قزاقستان از محل تولیدات صادراتی ایران، شد.

تجارت قزاق ها خواستار روابط تجاری با ایران شدند

هیئت قزاقستانی همچنین با تأکید بر ایجاد ارتباط مؤثر بین تشکل‌های مرتبط دو کشور، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک و همچنین انتقال تکنولوژی را مطرح کردند.

در ادامه این بازدید هیئت یاد شده با توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ایران آشنا شده و درباره صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناور ایرانی، ایجاد نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان ایرانی در قزاقستان و ایجاد دفتر مشترک تجاری و بازرگانی گفت‌وگو کردند.

گفتنی است این بازدید با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران و با هدایت آزادبخت، سرپرست دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت انجام و مقرر شد موارد مطرح شده در این بازدید در جلسات آتی کارگروه های کارشناسی بررسی شده و نتایج در قالب تفاهم‌نامه همکاری منتج به قراردادهای تجاری و اقتصادی بین دو کشور شده و با مشارکت بخش‌خصوصی عملیاتی شود.

لازم به یادآوریست بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حضور شرکت‌های تولیدکننده داخلی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی از سوم تا ششم خرداد 1401 برپا است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها