|
کدخبر: 250950

خیز ۶۷ درصدی اعتبارات گمرک در بودجه۱۴۰۱

معاون پشتیبانی گمرک ایران با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای گمرک ایران گفت: اعتبار مصوب ردیف متفرقه در آمد هزینه‌ای از مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در سال در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

احمد ذاکری معاون پشتیبانی گمرک ایران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال 1400 گفت: در بحث اعتبارات هزینه‌ای شاهد افزایش سقف اعتبارات مصوب هزینه‌ای عمومی از 897 میلیارد تومان به هزار و 495 میلیارد تومان( افزایش 67 درصدی) هستیم.

وی افزود: همچنین سقف اعتبارات مصوب هزینه‌ای اختصاصی از 224 میلیارد تومان به 547 میلیارد تومان(افزایش 1436 درصدی) افزایش یافته است. بالغ بر 50 میلیارد تومان نیز بابت 2 ٪ درآمد اختصاصی از محل وصولی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ماه سال جاری (موضوع ماده 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده) ایجاد ردیف متفرقه درآمد -هزینه ای با عنوان "هزینه انجام خدمات فوق العاده" جهت پرداخت پاداش و کمک رفاهی به کارکنان به مبلغ 10 میلیارد تومان وصول شده است.

ذاکری تاکید کرد: ایجاد ردیف متفرقه در آمد هزینه‌ای ذیل اعتبارات مصوب این دستگاه با عنوان "اجاره ساختمان‌ها و اراضی دولتی" به مبلغ 10 میلیارد تومان، افزایش نرخ تعرفه اسکن کامیون‌ها از 100 هزار تومان در سال 1399 به 300 هزار تومان در دو مرحله، اصلاح نرخ هزینه انجام خدمات در گمرک جمهوری اسلامی ایران در اجرای بند (الف) آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی در ادامه گفت: همچنین مجموعه اقدامات دیگری نظیر افزایش سرانه اضافه کار کارکنان نسبت به سال 1399 سن 2 تا 4 برابر به طوریکه حداقل افزایش (دو برابر) جهت کارکنان شاغل در گمرکات مراکز استانها و بیشترین افزایش ( چهار برابر) جهت کارکنان شاغل در گمرکات سراوان، پیشین، ریمدان، کوهک، جالق، ماهیرود، ایلام، پرویزخان و باشماق، افزایش سرانه بهره وری نسبت به سال 1399 به میزان دو برابر، افزایش سرانه پرداختهای مناسبتی از پنج میلیارد تومان به شش میلیارد تومان از اواسط سال 1400، پرداخت پاداش معادل یک ماه حقوق و مزایا به کلیه کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به کارکنان قراردادی مشمول (شاغل در شهرهای بالای 500 هزار نفر) در سال 1400 به انجام رسیده است.

معاون  پشتیبانی گمرک ایران در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده در لایحه بودجه سال 1401 گفت: اعتبار مصوب ردیف متفرقه در آمد هزینه‌ای "به منظور تامین بخشی از هزینه‌های خرید، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های کنترلی و پرتو نگاری" از مبلغ 80 میلیارد تومان در سال 1400 به مبلغ 300 میلیارد تومان در لایحه سال آتی افزایش یافت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها