|
کدخبر: 157713

ثبت نام و دریافت یارانه دچار تغییر می شود؟

تبصره ۱۴ لایحه بودجه بر اساس نظر رییس مجلس مراعا ماند و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس بازگشت،در این تبصره تکلیف به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به ثبت نام و پرداخت یارانه هدفمندی و معیشتی به افراد جدید، مصرف شده و افرادی که تاکنون ثبت نام ننموده اند تعیین شده بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نشست نوزدهم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای آن با پیشنهاد «محمد باقر قالیباف» مبنی بر مراعا(بطور موقت بلااقدام قرار گرفت) ماندن تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این تبصره اعلام کرد از آنجا که بخش درآمدی و هزینه‌ای تبصره ۱۴ به درستی تفکیک نشده، بهتر است این تبصره مراعی بماند تا کمیسیون تلفیق و اداره قوانین و مقررات مجلس این دو بخش را تفکیک کرده و فردا (پنجشنبه) در صحن مطرح شود.

وی افزود: جدول این تبصره در سامانه بارگذاری نشده و لازم به ذکر است این جدول از بقیه جداول بودجه جدا بوده و منابع درآمدی آن به میزان ۳۳۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای آن آمده است: سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است بدون نیاز به ابلاغ و تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف مربوط مطابق جدول مذکور و بند(الف) تبصره(۱۸) و ردیف محرومیت زدایی مندرج در جدول (۳-۱۰) رأساً اقدام نماید.

در ادامه این تبصره آمده است: عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک‌ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود.

همچنین در تبصره ۱۴ دربخش هزینه‌ای قید شده است: سازمان هدفمند سازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسب مورد مکلفند نسبت به ثبت نام و پرداخت یارانه هدفمندی و نیز معیشتی و سایر یارانه ها به کلیه افراد از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند اقدام نمایند. عدم ثبت نام یا تاخیر در ثبت نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و نیز یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب و مسوولیت آن بر عهده کلیه مدیران ذیربط است. این تخلف قابل قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح است.

در بخش دیگری از این تبصره قید شده است: به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اجازه داده می‌شود تا مصارف موضوع یارانه نقدی، کمک حمایت معیشتی خانوارها و برنامه کاهش فقر مطلق دچار وقفه نگردد. همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از این سازمان، مسوول انتشار اوراق مربوط به این بند است.

در این تبصره قید شده است: منابع جدول این تبصره پس از تامین به صورت کامل به مصارف آن می‌رسد و هزینه کرد آن در غیر مصارف جدول تخلف محسوب می‌شود. سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها مکلف است گزارش اقدامات را هر سه ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارائه نماید.

در این تبصره تاکید شده است: تامین منابع مورد نیاز این تبصره در اولویت است و اجرای مفاد سایر تبصره‌های این قانون نباید منجر به کاهش منابع آن شود.

منبع: ایرنا
  • جواد کربلایی 6199671163 ارسالی در

    سلام،،،خواهش میکنم قسم ا ت میدهم.تو را ب ه خون سید شهیدان امام حسین علیه السلام.ت قاضای من را در خصوص دریافت رایانه ها که اصلا من نداده اند و مستحق آن هستم ثبت نا م کرده ام ولی گوشی نمیدهند

    • عروجعلی ارسالی در

      یارانه شو بش بدین تا ۱۲۴ پیامبرو قسم نخو رده طفلکی پول لازمه دیگه

  • Mmohammad ارسالی در

    سلام .ببین به چه روزی افتادیم برای یک یا رانه بی ارزش ببین چه کارهایی که نمیکنن ۴ ۵ هزارتومان پولی این پول چه دردی از من م ا دوامیکند خداوکیلی هزاز ران هزار برابر این پولو خوردین یه ابم از روش کی صداشو د راورد حالا برای ۴۵ هزارتومان هزار نقشه م یکشید که چه جوری حظفش کنین اقا ما یارانه نمیخواهیم ولی باید ۱۰۰صد باید تمام وسای ل مصرفی ومایحتاج ملت لباس کفش غذا قبضها همه وهمه باید مثل سال ۹۰ باشه والا باید یارانه هرو ۲۰ برابر افزایش بدین وسلام

  • رزمنده علیرضاصفرعلیپور ارسالی در

    رزمنده وجانباز ارتشم بیمه ندارم حقوق ندا رم ۶۰سالمه بیمارم فقط پیش تنها پسرلیسانس م که مغازه کوچکی اجاره کرده بقالی میکنم ودسته چکی که دارم جنس نسیه میخریم همین ت راکنس وکارتخوان را اعم از مایه اجاره وهز ینه ها وسود را دولت ناکارآمد نالایق کلا سود حساب کرده معیشتی محروم شدم ..خداازش ما نگذرد اگر خدا رامیشناسیدازرسانه محترم میخوام پیگیری کنه ۱۳۷۷۹۳۳۶۸۷

  • جواد کربلایی 6199671163jkarblayy80gmail ارسالی در

    سلام. من واقعا مستحق یارانه ها هستم.ولی چند سال ه هر کاری کردم باز یارانه نقدی و معیشتی را ندادند و جواب هم نمی دهند
    ها انشاالله که خداجویان را بدهد

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا توروخدا معشتی مارو درست کنید چقد با ید پیگیر باشم کمه ۴۵ هزار همش یه یارانه میگیرم نه معشتی نه معشتی کرونا چرا کسی ک ه داره وضع خوب بهش میدین کسی که نداره نم یدینش چقد جلوبچهام شرمنده بشم شوهرمم که نیست پیگیر باشین خواهشا

ارسال نظر