|
کدخبر: 246664

توافق اقتصادی مهم میان ایران و ارمنستان

در پی توافق وزیر صنعت ایران و وزیر اقتصاد ارمنستان قرار شد هزینه دریافتی ترانزیت کالا به ارمنستان کاهش یابد.

 علیرضا پیمان پاک از صادرات حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری به ارمنستان خبرداد و افزود: می‌توان در حوزه پوشاک، لوازم خانگی و خدمات فنی مهندسی این حجم از صادرات را افزایش داد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: همکاری و مشارکت ایران و ارمنستان می‌تواند سهمی از بازار ۴ میلیارد دلاری واردات ارمنستان را برای ایران فراهم کند.

پیمان پاک با اشاره به اینکه ارمنستان دروازه ورود به اوراسیاست گفت: همکاری با این کشور می‌تواند دسترسی سریعتر ایران به بازار ۳۰۰ میلیارد دلاری اوراسیار را هموار کند.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در جلسه امروز با وزیر اقتصاد ارمنستان در خصوص احداث شهرک صنعتی مشترک، در حوزه تولید لوازم خانگی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، ساخت جاده و سد، و ارایه خدمات فنی مهندسی به ارمنستان توافق‌های اولیه حاصل شد.

وی با بیان اینکه کشور‌های حاشیه خلیج فارس تمایل دارند از فضای ترانزیتی ایران برای انتقال کالا به کشور‌های اوراسیا استفاده کنند، تصریح کرد: برای کریدور شمال به جنوب از سال ۱۳۷۴ برنامه ریزی‌هایی انجام شده بود، اما عملا استفاده چندانی از آن نشد و ما تلاش داریم از فرصت‌های ترانزیتی کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

 

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها