|
کدخبر: 237855

آزادسازی منابع ارزی در عراق تکذیب شد

دبیر کل سابق اتاق مشترک ایران و عراق گفت: نامه منتشر شده جدید نیست و فرایند آن به دلیل پیچیدگی که دارد به این زودی اجرایی نمی‌شود.

سید حمید حسینی، دبیر کل سابق اتاق مشترک ایران و عراق، در مورد نامه منتشر شده اخیر دربراه آزادشدن منابع ارزی ایران در بانک عراقی، گفت: اخباری که در منابع داخلی منتشر شده اخبار جدیدی نیست. از طرف عراقی هم چند روزی هست که خبری نشده است.

وی با اشاره به اینکه طرف عراقی قبلاً هم گفته بود که حاضر هستند از منابع ایرانی کالاهای غیر تحریمی را تحویل دهند، افزود: تا جایی که من می‌دانم در این فرایند به دلیل ریسکی که دارد، مورد استقبال واقع نشده است. دلیل آن هم این است که تاجر نمی‌داند که اگر ریالش را به بانک مرکزی بدهد آیا از آن طرف بانک TBI عراق منابع ارزی را آزاد می‌کند یا خیر.

حسینی با تأکید بر اینکه این فرایند پیچیده‌ای هست و به این زودی اجرایی نمی‌شود، افزود: در واقع در این فرایند تاجر عراقی خریداری می‌کند و تحویل ما می‌دهد.

سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به معاونان وزرای صمت و جهاد کشاورزی از امکان استفاده از ظرفیت منابع ارزی ایران در عراق با استفاده از بانک تجارت این کشور (TBI) خبر داده است.

علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این نامه خطاب به محتشمی پور و خلخالی معاونان امور معادن و امور صنایع وزارت صنعت، خواستار ارائه لیست کالاهای اولویت دار برای واردات از طریق این منابع ارزی ایران در عراق شده است.

همچنین نامه مشابهی نیز از سوی سرپرست دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صنعت به اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی برای واردات اقلام مورد نیاز این صنایع با استفاده از ظرفیت بانک TBI عراق ارسال شده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها